eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych › Re: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
    From: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat +
    pare pytan pokrewnych
    Date: Thu, 16 Sep 2004 22:04:13 +0200

    Użytkownik "TanSid" <t...@w...go2.pl> napisał w wiadomości
    news:cicr7k$hm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Czy nie powinienem dostac za x czasu wezwanie na "kolegium"? Zamiast
    > wezwnia na komisariat?

    W Komisariacie zostaniesz przesluchany w charakterze sprawcy wykroczenia, a nastepnie
    sprawa w raz z wnioskiem o ukaranie zostanie przeslana do sadu grodzkiego.

    > Pytanie dwa:
    > Nie wiem czy to prawda, ale kiedys "obilo sie o uszy" iz, przejscie
    > przez jezdnie nie na pasach nie jest wykroczeniem jesli pasy znajduja
    > sie w odleglosci dalszej niz...x... jesli to prawda to jaka odleglosc
    > musi byc?

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla
    pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy
    odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w
    odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest
    dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2,
    jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu
    lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom
    i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    > Pytanie trzy: parking usytuowany w taki sposob, iz aby dostac sie na
    > chodnik nalezy przejsc jezdnie. Z parkingu nie ma miejsca wyznaczonego
    > do przejscia na chodnik. Parking jest platny, w takim razie czyzby
    > oznaczalo to, ze mozna zaparkowac, ale nie mozna opuscic pojazdu wcelu
    > przejscia na chodnik?
    > Czy z godnie z prawem mozna przejsc?

    Sad roztrzygnie.
    Inna sprawa jesli sie okaze ze popelniles inne wykroczenie niz Ci sie wydaje, tj .
    nie przejscie w miejscu niedozowlonym czy jak to leci tylko spowodowanie
    zagroznia.......

    pozdr
    bogen