eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych › Re: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
  • Data: 2004-09-17 08:54:01
    Temat: Re: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam wrote:
    (...)
> [...]
    > dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    > skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    > wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    > skrzyżowaniu.
    > 3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym
    > mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje
    > zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy
    > jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej
    > krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.
    (...)
    > 5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której
    > kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy
    > przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać
    > tylko z przejścia dla pieszych.

    Jak sie w te przepisy wglebic to przestaja byc jasne :-)
    Niech mnie ktos oswieci - czy jak jest droga dwujezdniowa ze skrzyzowaniem
    (nie ma pomiedzy jezdniami trawnika ani torowiska, bo mala uliczka z boku sie z
    nia krzyzuje) to mozna przejsc przez jedna jezdnie a potem przez drugą nie
    przeszkadzając pojazdom?
    (przejscie jest ponad 100 m ale to chyba nie ma znaczenia)

    Jak sie z punktu 5 wyłowi to co dotyczy drogi dwujezdniowej to wygląda na to, że
    nie (na drodze dwujezdniowej ... pieszy przechodząc przez jezdnię ... obowiązany
    korzystać tylko z przejścia) ale może się da w związku ze skrzyżowaniem
    potraktować każdą jezdnię osobno?
    *** blad ***