    From: "Yeti" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za jazdę na gap
    Date: Sat, 18 Oct 2003 16:38:45 +0200

    Użytkownik "rodzic" <N...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bmrf6c$166f$1@News.K.PL...

    > 1.10.2002 r.
    >
    > Dodam, że mam jeszcze znaczek z tego miesiąca z wpisanym na nim numerem
    > karty.
    >
    > Pozdrawiam
    > rodzic

    Prawnie nic to nie da.
    Znaczek można było równie dobrze kupić już po kontroli biletów - teraz nie
    da się wykazać, że był kupiony wcześniej.
    Można oczywiście pisać pisma i tak dalej. Jeżeli jakiś urzędnik będzie miał
    ochotę to anuluje mandat (raczej wątpliwe, zwłaszcza po takim czasie).
    Najprościej zapłacić. Albo... nie robić nic licząc na to, że sprawa nie
    trafi do sądu ze względu na zbyt niską kwotę - zapewne jest to sto
    kilkadziesiąt złotych.
    Prowadzę firmę windykacyjną i często mam dłużników zalegających komuś (np.
    tv kablowa) niskie kwoty. Straszymy ich okropnymi konsekwencjami licząc na
    to że zapłacą. A jak nie to po pewnym czasie umarzamy sprawę. Koszty
    postępowania sądowego przeciwko osobie fizycznej są zbyt duże żeby dochodzić
    tak małych kwot.
    Jeżeli jednak sprawa trafi do sądu, to zrobi się z tej kwoty nagle kilkaset
    złotych i to już trzeba będzie zapłacić, "komornik nierychliwy ale
    sprawiedliwy".

    Pzdr

    Pablo