  • Data: 2009-08-24 06:02:21
    Temat: Re: Mandat z Sanepidu
    Od: Blazej <b...@c...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > Tylko sanepidu to nie obchodzi jak syf robisz w tygodniu i jak totalnie
    > to czyscisz przed imprezą.
    > Skoro wykorzystujesz ją do imprez masowych to sie ma błyszczeć 24/7 365
    > dni w roku.

    > Możesz. Tylko nie wykorzystuj jej do imprez masowych. W ogóle.
    > Jak sie juz zdecydowales to przepisy sanepidu obowiązują cie zawsze a
    > nie tylko od piatku do niedzieli. Bakterie pracują cały tydzień i nie
    > robią sobie przerw.

    > Ja bym sie do tego nie przyznawał, tylko starał się, żeby muchy tam nie
> [...]

    Przepraszam, czyli jeśli pojawią się przykładowo myszy, o które na wsi
    nietrudno w zimie to nie można zrobić deratyzacji bo przyjdzie sanepid i
    da mandat? Kuchnia jest zabezpieczona przed insektami siatkami, ale tak
    jak napisałem, to jest wieś i niestety czasami trzeba zastosować metodę
    definitywna, wcześniej zabezpieczając wszelkie naczynia i pożywienie.
    Kto napisał, ze był tam syf??? Jeśli można nazwać syfem położenie do
    jednej lodówki zakupionych i zapakowanych pól kilo kurek i 20 dkg
    wędliny, oraz przywiezienie ze sklepu 10 jajek i ich nie zdezynfekowanie
    przed polożeniem na stół w pudełku to chciałbym obejrzeć SYF w twojej
    lodowce. I o jakich bakteriach mówimy, skoro lokal jest myty łącznie z
    lodówkami przed i po imprezie, a w tygodniu sprzątam ją osobiście? Jak
    dla mnie to sanepid wszedł właściwie do prywatnego mieszkania, a stan
    sanitarny powinien byc sprawdzany w trakcie lub bezpośrednio przed lub
    po imprezach dla gości. zastanawiam sie co byś powiedział na
    organizowane wesela w remizach, tam to na pewno jest czyściutko np.
    tydzień przed..., a i w trakcie nie jestem przekonany do zachowania
    sterylności. Nie wiem do jakiego radcy prawnego sie udać, czy jest
    specjalizacja prawnicza dotycząca gastronomii, żeby mi ktoś podał jakąś
    wykładnię prawna i żebym już nie miał na przyszłość tego rodzaju sytuacji.
    --
    Błażej