  • Data: 2013-02-08 23:14:21
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze, to powinno zawierać podstawę prawną wezwania
    > oraz sankcję za niestawienie. Podkreślam, że to jest
    > ODRĘBNE od podania przyczyny wezwania (i ewentualnych
    > sankcji związanych z przyczyną).
    > W razie czego mogą wziąć przykład ze skarbówki ;P

    > To akurat nie jest złe rozwiązanie. O ile kontakt nie nastręcza
    > trudności rzecz jasna.

    Wezwania od ITD nigdy nie dostałem i akurat specjalnie o to nie zabiegam.
    Dawno też nie widziałem (czasem ktoś przyjdzie "po poradę", ale ostatnio
    kumpel był latem zeszłego roku, więc trochę trudno mi się odnieść do
    aktualnego brzmienia. Ogólnie ITD powinno w postępowaniu stosować przepisy
    KPOW, a te odwołują się w wielu kwestiach do KPK. Przepisy KPK w kwesti
    wezwań odwołują się do przepisów stosowanych przez sąd. Tak więc, jak
    pisałem, do zwrotu należności za przejazd uprawnia wniosek złożony w
    trakcie czynności. Tylko czytając Wasze posty nie wiem do końca w jakim
    celu oni zapraszają do swojej siedziby. Jeśli w celu przesłuchania w
    charakterze świadka, no to przysługuje zwrot. Jesli w jakimś innym
    niesprecyzowanym, to skłąniał bym się przy tym, że nie.