  • Data: 2024-10-17 02:18:02
    Temat: Re: Majteczenie po wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-10-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Raczej spostrzegawczość innych kierujących. Widzieli go i uciekli. Ten
    > nie zauważył, czy też zbyt późno zauważył, albo nie zamierzał uciekać.

    Przepisy wymagają zachowania nalezytej ostroznosci, a nie bycia
    spostrzegawczym. Nie można robić z nadzwyczajnych środków normy, więc to
    nie jest tak, że wcześniej pop...lał i nic się nie stało, dlatego też
    jak się już stało, to prędkość nie jest jedynym akceptowalnym prawnie
    powodem.

    Głuchy idzie chodnikiem a za nim zasuwa 100km/h bmw trąbiąc. Jazda po
    chodniku nie jest wyłącznym powodem bo facet był głuchy? Oznacza to
    prawną współwinę głuchego? Nie, bo głuchy nie powinien się spodziewać
    popindalającego bmw na chodniku. To, że 300 przechodniów wczesniej
    odskoczyło to było działanie nadzwyczajne, nie norma. Kia nie powinna
    się spodziewać na swojej dupie jadącego 300km/h bmw. Kia ma prawo
    przyjąć, że bmw jedzie z prędkością zblizoną do maksymalnej i działać
    odpowiednio do takiego założenia. Jeśli więc zajedzie mu drogę, gdy w
    normalnych okolicznościach (do 140km/h) by mu nie zajechała, to nie ma
    tu MZ winy Kii. No chyba, że widziała ile popindala i mając taką wiedzę
    władowała się przed niego z pełną świadomoscią, że mu zajeżdża.

    --
    Marcin