    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Majątek odrębny i wspólny.
    Date: Thu, 18 May 2006 18:40:33 +0200

    > komornik zajmuje wynagrodzenie a nie prawo do niego a wynagrodzenie
    > normalnie nalezy do majatku wspolnego

    To w jakim celu kodeks wprowadza wogóle pojęcie wierzytelności z tytułu
    wynagrodzeń?
    I dlaczego określa że w kwestii wynagrodzeń jedynie POBRANE wynagrodzenia
    stanowią majątek wspólny?
    Jeśli jest tak jak mówisz to może są jakieś zapisy w prawie opisującym
    egzekucję, ale nie mogę się dokopać...

    > jw.. natoamist problem jest inny
    > Art. 7872. Zawarcie umowy majątkowej małżeńskiej nie stanowi przeszkody do
    > nadania klauzuli wykonalności według przepisów art. 787 i art. 787[1] oraz
    > prowadzenia na podstawie tak powstałego tytułu wykonawczego egzekucji do
    > tych składników, które należałyby do majątku wspólnego, gdyby umowy
    > majątkowej nie zawarto. Przepis niniejszy nie wyłącza obrony małżonków w
    > drodze powództw przeciwegzekucyjnych, jeżeli umowa majątkowa małżeńska
    > była skuteczna wobec wierzyciela.

    A czy 787 (1) w takim razie oznacza, że jeśli egzekucja dotyczy długu w
    związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa przez dłużnika to może ona obejmować
    w majątku wspólnym tylko składników przedsiębiorstwa?

    Szymon