    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 14 Jul 2010 11:53:54 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: MSDNAA
    <pps80l4s6l25$.dlg@jhkjhdsksg.com> <i12k4o$1qd$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1007092330240.1352@quad>
    <i1a392$5ak$2@news.net.icm.edu.pl> <i1aaku$o79$1@news.onet.pl>
    <i1acn9$iva$1@news.net.icm.edu.pl> <i1ahgo$8jh$1@news.onet.pl>
    <i1aq4o$iva$2@news.net.icm.edu.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1007120847310.2872@quad>
    <i1fsr5$fe0$1@news.net.icm.edu.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:

    > Ma zalety bo obsługa swapa nie nadąża za techniką.
    > Czyli malutki swapik który oszukuje że jest a jak coś to na gwałt
    > podpinasz plik swapa. Wieleż softu swapuje teraz?

    Co do softu, to page/swap powinien być zmartwieniem systemu
    a nie aplikacji, zaś fakt iż aplikacje to sprawdzały był
    nieporozumieniem (niemniej przyznaję że się zdarzało, acz
    nie pamiętam kiedy ostatnio spotkałem taki opis).
    A co do "podpinania", to po co ten "malutki" na wstępie,
    pomijając aplikacje (które do dziś pewnie już wymarły)?

    Co do pytania o spotkanie z wyswapowaniem, to ostatni przypadek
    konieczności naciśnięcia resetu po zapuszczeniu danych programowi
    do panoram miałem ze dwa komputery temu :D zaś wszystkie znane mi
    systemy "produkcyjne" mają RAM więcej niż trzeba.

    > Jak system ciężko orze swapem to znaczy że jest przeciążony i narzut na
    > szyfrowanie bez sensu.

    Bez sensu jest przejmowanie się narzutem, jeśli celem jest
    zaszyfrowanie danych. Albo-albo.
    Jak pisze na dysk, to i tak strata w czasach oczekiwania w większości
    przypadków rekompensuje zwolnioną moc procesora (znaczy "komputer
    i tak czeka", może sobie szyfrować).

    > A kto go zatwierdzi, tego uprzywilejowanego?

    Administrator, przy instalacji :P

    > Oczywiście że nie leżą w systemie używanym przeze mnie.

    A to doceniam.
    Że tak spytam - co to za OS i czym sprawdzałeś warunek o którym mowa?
    (bo nie, ZAŁOŻENIE że komercyjne instalatory nigdy nie przyjmą
    położenia zbiorów z konfiguracją poza katalogami użytkownika
    jest błędne, można tak przyjąć dopiero po weryfikacji każdego
    programu z osobna i wszystkich razem).

    pzdr, Gotfryd