    From: "kot_bury" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK Lodz
    Date: Wed, 3 Sep 2003 21:21:40 +0200
    Sender: k...@o...pl@systemy135.toya.net.pl

    news:bj54g8$2a9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Sam mu ten dowod dales, wiec nawet jakby Ci go w ogole nie oddal, to to
    > nawet pod kradziez nie podpada...

    otóż nie do końca. tym właśnie różni się okazanie dokumentu od
    wylegitymowania. zmieńcie regulamin (a raczej chyba ustawę - 100 tys
    podpisów i można zgłaszać projekt :) ) bo i wam się ktoś taki jak ja trafi
    :). zreszta od niedawna dopiero w łodzi w regulaminie jest wyszczególniony
    moment zawarcia umowy z mpk (tzn właściwie). było że umowę z mpk zawiera się
    z chwilą skasowania biletu :). czyli wszystkie kary wypisywane przez lata wg
    regulaminu nie są ważne (nie można kogoś obciążać skutkami niedotrzymania
    umowy kiedy ona nie jest zawarta) - to oczywiście wg regulaminu.. tego typu
    umowy to umowy adhezyjne.

    > 1. wlasnie tak
    > 2. chcialbys prowadzic pojazd poslugujac sie sfalszowanym prawem jazdy?

    nie , z prawdziwym dowodem zatrzymanym przez kontrolera (tzn z tym jego
    pokwitowaniem). :)
    podobnie jest w sytuacji 9 a już o tym słyszałem) gdy kontroler umawia się z
    pasażerem że ten np wypłaci pieniądze w bankomacie a kontroler poczeka z
    dowodem - kara ograniczenia wolności lub grz do 5000 zł (choć dawno tego nie
    sprawdzałem).

    > Raz jeszcze - mowa o falszywkach a nie prawdziwych dokumentach.
    Zatrzymanie
    > falsyfikatu i przestępcy, celem przekazania ich policji przestępstwem nie
    > jest, a wręcz przeciwnie.

    kontroler chyba nie do końca orientuje się jak rozpoznaje się fałszywy
    dokument tożsamości od prawdziwego. a co gdy zatrzymany dowod bylby
    prawdziwy? :) to juz jest przestepstwo... (jest taka ustawa dotyczaca
    dokumentow tozsamosci). Kontroler nie ma prawa zatrzymać nawet fałszywki
    [(bo na jakiej podstawie to stwierdzi?) dokumentu tożsamości - czyli dowodu
    osobistego lub paszportu ]- ma za to obowiązek wezwać w takiej sytuacji
    policję (jak każdy obywatel w takiej sytuacji)

    wiem, czepiam się, ale czy nie można tego załatwić (tzn sprawy tych
    regulaminów ) w sposób należyty? i skąd jest tylko 7 dni na odwołanie? to
    chyba motyw z postępowania administracyjnego - a tam jest 14 (tzn w kpa).
    dodam jeszcze że w decyzji administracyjnej (czyli na tym świstku - bo to
    chyba decyzja administracyjna?) powinna być wskazana podstawa prawna i organ
    odwoławczy - na moim świstku jest uchwała rady miejskiej, niestety nie ta
    odpowiednia :) (sprawdziłem), organ odwoławczy jest skreślony i dopisano coś
    długopisem. PROFESJONALIŚCI lol
    z tym kpa mogę się mylić, ale to dość dziwny przypadek tzn dla mnie. i 7 dni
    jakich? :) czyli 5 (lub mniej)?