  • Data: 2024-06-28 12:35:45
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2024 11:14:48 +0200, Kviat wrote:

    > https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/sytuacja-migranto
    w-pandemii-stanowisko-rpo-i-komisji-ekspertow-ds-mig
    rantow

    > "Po roku 2015, kiedy Europa mierzyła się z tzw. kryzysem uchodźczym, w
    > Polsce odnotowano znaczący wzrost występowania zachowań rasistowskich i
    > ksenofobicznych. Jego źródłem było głównie poczucie zagrożenia i lęku w

    Hm, a w zasadzie czemu 2015? Uchodźcy zaatakowali, czy nastał
    sprzyjający "klimat polityczny" ?

    > społeczeństwie, wzmacniane nieodpowiedzialną i bazującą na stereotypach
    > debatą publiczną na temat migracji i migrantów. Dziś, w obliczu
    > zagrożenia pandemią, eksperci i ekspertki zwracają uwagę na nowe,
    > niepokojące zjawisko, jakim jest hejt i powtarzające się przypadki
    > napaści na cudzoziemców przebywających w Polsce. Jak wynika z naszych
    > obserwacji, cudzoziemcy, zwłaszcza osoby pochodzenia azjatyckiego, coraz
    > częściej niesłusznie utożsamiani są z zagrożeniem związanym z COVID-19.

    artykuł z maja 2020. Może i niesłusznie, ale czy też bezsensownie?
    Hipotezę, ze oni moga być bardziej narażeniu na wirusa, a więc go
    częsciej roznosić, każdy może sobie wymyśleć.

    > Atak na mieszkankę Łukowa pochodzenia wietnamskiego czy wybicie szyb w
    > mieszkaniu obywatela Filipin w Poznaniu to tylko niektóre przykłady

    Łuków małe miasteczko, Poznań jednak większe.
    Czy aby na pewno o Covida poszło?

    > zachowań, które wymagają nie tylko zdecydowanej reakcji organów
    > ścigania, ale też jednoznacznego i wyraźnego sprzeciwu ze strony
    > społeczeństwa. Trzeba też pamiętać o odpowiedzialności za słowa.
    > Radykalizacja języka debaty publicznej ma negatywne, a często wręcz
    > dramatyczne konsekwencje."

    Taa, IMO znacznie większa radykalizacja nastąpiła, jak PiS przejął TK
    i ogłosił nielegalność aborcji. Co akurat znikomy związek z uchodżcami
    miało.

    W dodatku epidemia się przydała - do zasłaniania twarzy :-)

    Ale co by było, jakby miejsc w szpitalach zabrakło, a jednocześnie
    leżałoby by tam kilku ciemniejszych obcokrajowców ...

    J.