    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Thu, 20 Jun 2024 16:06:12 +0200

    On Thu, 20 Jun 2024 13:00:10 +0200, Kviat wrote:

    > Bzdura.
    > W przypadku chorób zakaźnych izolacja działa zawsze.

    > Nie działa, gdy nie ma pełnej izolacji, więc to kwestia czasu kiedy się
    > rozprzestrzeni. Jest to oczywiste dla co bardziej rozgarniętego
    > gimnazjalisty.

    A pełna jest niemal niemożliwa do przeprowadzenia.

    > To, że w praktyce przy 8 mld. ludzi na świecie, w miastach po kilka
    > milionów ludzi utrzymanie pełnej izolacji jest niemożliwe, to też
    > rozumie byle rozgarnięty gimnazjalista.

    Zaraz, to jak chcesz - wszystkich zamknąć?
    A kto będzie żywność dostarczał, wodę dostarczał, ścieki i śmieci
    odbierał, chorych leczył, itp.

    A jak tylko chorych, to sie pojawia kwestia wykrywalnosci choroby.

    No i weź np taki AIDS - dlaczego nie zakończysz przez izolację ? :-)

    > Z tego nijak nie wynika, że lokdałny nie działają. Spowalniają
    > rozprzestrzenianie choroby.
    >
    > Udowodnij, że gdyby nie było lokdałnów, to rozprzestrzeniłoby się tak
    > samo szybko jak z tymi lokdałnami.

    A jakie ma znaczenie jak szybko?

    Ano, jak widać, pewne ma.

    > Teraz, po fakcie, to każdy debil może powiedzieć, że lokdałny
    > spowodowały duże straty, więc chuj z tym, następnym razem trzeba olać i
    > puścić na żywioł, bo lokdałny są nieskuteczne.
    > Wtedy nikt nie wiedział jak to się rozwinie i kiedy będą szczepionki.

    Za to już było widać, że wirus się bardzo łatwo i szybko
    rozprzestrzenia, że multum jest zarażonych, i jak chcesz walczyc przez
    lockdown, to co - zamknąć kraj i wszystkich na parę lat?

    > Jakby nie było lokdałnów, a sprawy potoczyły się inaczej, to teraz każdy
    > debil (który miał fart i przeżył) pyszczyłby w internecie, że "przecież
    > trzeba było ludzi izolować, to tak dużo by nie umarło".

    debile by może tak mówiły.

    > Udowodnij, że gdyby nie lokdałny (o szczepionkach z litości nie wspomnę)
    > umarłoby tyle samo ludzi, co umarło.

    Wirus sie szybko rozprzestrzenia i multum było zarażonych i
    roznoszących :-P
    Wiec prawdopodobnie wszyscy się zetknęli z wirusem.
    I kto miał umrzeć, ten umarł.
    Wirus na szczęscie sumarycznie jakiś łagodny i 99% była w miare
    odporna i przeżyła.

    Więc jedyna nadzieja w szczepionce, ewentualnie w tym, co chyba
    nastąpiło - pojawiła się mutacja jeszcze szybsza i łagodniejsza,
    i wyparła tę gorszą, przy okazji uodparniając ludzi naturalnie.

    Że szczepionka szybko nie powstanie, to też było wiadomo.

    Natomiast jest jeszcze kwestia dostępności respiraratorów i szpitali.
    I lekarzy. Tu spowolnienie się przydaje.

    > Pierdolenie, że dużo ludzi umarło na zawał, czy na cośtam - te wasze
    > szurskie nadmiarowe zgony, bo nie dostali się do szpitala, to tylko
    > pierdolenie.

    No wiesz, mama poszła do lekarza po leki na nadcisnienie, ten
    zauważył, ze jej nogi spuchly, niedużo, wysłał na USG serca, tam sie
    dopatrzyli "wody w sercu", w trybie pilnym wysłał do szpitala, gdzie
    miesiąc z tym walczyli.

    To na szczęscie było przed covidem - pomyśl, jak by się to skończyło w
    trybie teleporady.

    A nasze nadmiarowe zgony są faktem.
    Na szczęscie to tylko parę tygodni.

    > Równie dobrze można powiedzieć, że może i by nie umarł na
    > zawał, ale lekarz zaraziłby go covidem (albo jakiś szur
    > antyszczepionkowiec-antymaseczkowiec w komunikacji miejskiej), więc i
    > tak by umarł, bo miał słabszy organizm.

    Tak do końca to nie wiemy, czy wirus np nie zwiększał ryzyka zawału.
    Albo w drugą stronę - czy kłopoty sercowe nie zwiększały ryzyka
    zachowowania na covid.

    > O ile w ogóle kardiolog z 40 stopniową gorączką przyszedłby do pracy.

    I to też może być istotne.

    > O pielęgniarkach z litości nie wspomnę.

    Przy zawałach, to one chyba mniej istotne.

    > Dlaczego do tego "bilansu" te wszystkie szurskie analizy nie doliczają
    > ludzi, którzy przeżyli właśnie dlatego i tylko dlatego, bo siedzieli w
    > domu? Ilu ludzi przeżyło, bo na szczęście nie musiało sprawdzać
    > odporności na własnej skórze?

    Tym się trudno było nie zarazić, jak się ktoś z dobrym nosicielem
    spotkał. Chcesz wszystkich zamknąć na dwa lata?
    Staruszków można :-)

    Sam się prawdowpodobnie zaraziłem, i to już w czasach szczepionek,
    mimo, ze akurat nie miałem większych spotkań, a i po sklepach nosiłem
    maseczkę.

    Ciekawa jest też ta "falowość" zakażeń ... widać, ze lato wirusowi nie
    służy, ciekawe czemu.

    > Z tym, że nie wszyscy naraz (dzięki lokdałnom) i dzięki temu również
    > więcej zawałowców przeżyło, bo obciążenie szpitali rozłożyło się w czasie.

    To z jednej strony, a z drugiej - te kolejki karetek pod szpitalami na
    przyjęcie pacjenta, na dezynfekcje ... i w efekcie do zawału mogła nie
    przyjechać na czas.

    W samych szpitalach też - wykryli wirusa ... no, zawałowca moze i
    leczyli na zawał, nawet na oddziale covid.

    > Więc gdyby były dobrze zorganizowane, to by zadziałały?

    Shreku dobrze proponował - staruszkow zamknąć :-)
    Grupę największego ryzyka.

    A to juz nawet na początku było w miare wiadome, bo doniesienia z Chin
    mówiły, ze dzieci nie atakuje, a młodych słabo.

    > Przecież cały czas twierdzisz, że lokdałny są nieskuteczne.
    > To po chuj analizować? Następnym razem nie lokdałnować, na 100% będzie
    > lepiej. Dzieci nie będą miały braków w nauce.

    A kto miał umrzeć, ten i tak umarł.

    > A przynajmniej te, które przeżyją. Niech natura robi swoje, po chuj jej
    > przeszkadzać?

    Tylko ~1% - mocniejsi przeżyją, ZUS odetchnie, po co przeszkadzać :-)

    > Oczywiście.
    > Więc przestańmy się szczepić, a w szpitalach zakaźnie chorzy niech leżą
    > na tej samej sali co zawałowcy.
    > Po chuj popełniać takie oczywiste błędy?

    Jak kogoś przywozili z zawałem, to leciał na salę dla zawałowców.

    Dawniej, po potem robili test na covid.
    Ale nie na WZW, Aids, grypę itp.

    A nawet jak miał wyraźne objawy zaraźnej choroby ... no moze do
    izolatki trafił na zawałowym oddziale ...

    J.