    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Date: Wed, 6 Apr 2011 09:40:20 +0200

    Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org>

    > Technicznie niby żaden problem, ale np gdybym chciał sobie tak po prostu z
    > ciekawości wejść na chińską stronę, a ta nie miałaby odpowiednika
    > adresowego w łacince, to leże. To najprostszy przykład, ale dajmy inny:
    > urzędnik z innego kraju europejskiego musi wejść np na polską stronę,
    > która ma adres tylko i wyłącznie np łódź.pl

    No i z tym akurat nie ma żadnego problemu :-) Z dokumentami już jakiś jest
    bo oprócz oprogramowania, które musi jakoś te litery kodować trzeba umieć
    użyć klawiatury. Zupełnie nie wyobrażam sobie by przeciętny urzędnik
    potrafił wklepać chińskie znaki. Nawet gdyby je skanował z kartki nie
    potrafiłby pewnie zauważyć różnic między tym a innym. To po prostu musi być
    zapisane elektronicznie by dawało się używać. Polskie litery z ogonkami też
    zresztą taki problem mogą stanowić, bo ogonek może być w lewo lub w prawo co
    nie jest tym samym znakiem w komputerze.