  • Data: 2012-04-19 14:09:08
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-19, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Jest duża szansa zlokalizować wyciek. Maile w ograniczonym stopniu
    > pokrywają się z zasobami na dyskach.

    Chyba żartujesz. Już teraz łapię się bardzo często na tym, że jak nie wiem
    jak jakiś dokument znaleźć, to pewnie będzie w skrzynce.

    > Jak to zrobiłeś i z jakiego powodu? Z ciekawości pytam.

    Zwykłe tryby reklamacyjne. Amazon całkiem sporo oddał (chociaż nie musiał) raz przy
    zmianie cen,
    drugi raz wskutek awarii (walnięcia pioruna) w Irlandii.

    > Jest głównie nowomową na system rozproszony w architekturze klient-serwer.

    Czyli jednak nie do końca rozumiesz. :)

    > Niedługo byle hosting z load-balancingiem będzie "chmurą". Ale przyjdzie
    > nowa moda, przyjdą nowe buzzwords.

    Nie. Nie będzie.

    > Duże chmury też przeciekają:
    > http://articles.businessinsider.com/2011-04-28/tech/
    29958976_1_amazon-customer-customers-data-data-loss
    > http://www.appleinsider.com/articles/09/10/11/micros
    ofts_danger_sidekick_data_loss_casts_dark_on_cloud_c
    omputing.html

    To jest skutek właśnie tego że ludzie nie wiedzą co to jest chmura. Traktują to jako
    pudełko które "samo się". Nic "samo się", chmura to narzędzie które pozwala stworzyć
    tanio efektywny i sprawny system który jest odporny. Narzędzie które trzeba rozumieć.

    Wyobrażasz sobie (bez chmury) możliwość cofnięcia się z danymi do dowolnego
    punktu z krokiem 15 minut, w ciągu ostatnich 3 dni, rozlokowania tego w dwóch
    niezależnych geolokalizacyjnie serwerowniach? Da się, ale jaki byłby koszt:
    - opracownaia informatycznego takiej struktury
    - samej struktury (jeśliby przyjąć tradycyjny, dzierżawiony model)
    - koszt zespołu IT monitorującego to
    ? :-)

    --
    Wojciech Bańcer