eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    <v4692e$8jm9$1@dont-email.me> <v478ke$b2n$8@news.chmurka.net>
    <v47v9g$lncc$1@dont-email.me> <r44346k90oly$.4nbya20ttv2v.dlg@40tude.net>
    <v4bh6u$1hmul$1@dont-email.me>
    <15ds133puw9gd.15rf5kf63ygfy$.dlg@40tude.net>
    <v4bnpl$1irsi$1@dont-email.me>
    <13kj7eok33g5k$.9u5jgjdcortj.dlg@40tude.net>
    <v4co60$1p8iv$1@dont-email.me>
    <krgevgw9vhk8$.no06zw1hfwas.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <v4ennp$t8i$1@news.chmurka.net>
    <1mz5sf3b1zp7p$.qrmxq14h02t5$.dlg@40tude.net>
    <v4eqh2$vk7$1@news.chmurka.net> <HlKaO.15$OcBd.3@fx07.ams1>
    <v4gdre$g0c$2@news.chmurka.net> <lxVaO.127$i55e.50@fx13.ams1>
    <v4h9ln$g3s$1@news.chmurka.net> <uXWaO.28$Bf2e.7@fx14.ams1>
    <1gmixviuev1f8$.xr78tv7ni8j5$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 14 Jun 2024 22:52:59 GMT

    On 2024-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko częsciowo.
    > Wymyslili 500+ - budzet zniósł, czy przed wyborami Tusk nie chciał
    > 1000+ ?

    Tusk nie ma wyjścia. Rozdawnictwo w stylu 500+ to ponownie, nie ich
    bajka i tak prawdę mówiąc pewnie dla jakiś 80% elektoratu peło
    wystarczający powód, aby na Tuska nie zaglosować, ale ten elektorat raz,
    nie ma alternatywy, dwa, rozumie powody. Klasyczny przykład środków
    uświęcanych przez cel. Takie są w tej chwili po prostu reguły gry.

    Mnie bardziej ciekawi, co ten Tusk zaproponowałby w zamian bo coś
    musiałby, gdyby pis nie wyskoczył te 8 lat temu z 500+. Jeśli nie
    zaproponowałby niczego to znaczy, że niczego nie zrozumiał.

    > Podniesli płacę minimalną ... umiarkowanie. wyszło chyba na dobre.
    >
    > Coś jeszcze poza covidowymi dotacjami?
    > Aa, były jakies dopłaty do prądu itp.
    >
    > Socjał na stołkach, to tylko dla wybranych działaczy :-)

    Raczej tak, bo tak to w końcu działa.

    > A chwilowo nie trzeba nic robic - inflacja socjał zdewaluuje.
    >
    > Młodzi zdolni mogą mieć pretensje o Nowy Ład, Mentzen to nie wiem, czy
    > będzie upraszczał podatki, skoro z nich żyje.
    > Młodzi by pewnie docenili Mieszkanie+, ale to są drogie rzeczy :-)

    Pis zrobił parę potrzebnych rzeczy, pewnie przypadkiem.

    Natomiast wracając do konfy, to można się też zastanowić nad mechnizmami
    ograniczającymi ich elektorat. Jeśli np. spora część ich wyborców
    głosuje ze względu na ten anty-socjał, brak regulacji rynku i parę
    innych po tym kluczu, to nie mają oni większych szans wyjść poza jakieś
    15-20%.

    --
    Marcin