eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Date: Sat, 1 Jun 2024 08:03:07 +0200

    > Nie. Tzn. oczywiście wiem co to jest polityka, i zdaje się wczesniej
    > nawet pisałem, że sam fakt bycia politykiem wskazuje na pewne
    > uwarunkowania, dość bliskie różnym patologiom, ale rzecz sprowadza się
    > do jakieś podstawowej klasy czy etyki poruszania się po tej całej
    > polityce. Pewnej społecznej dojrzałości.

    Tak mniej więcej czuję co tu masz na myśli. Wtedy, gdy PO było wybierane
    na tą 1 kandencję w której rządzili sam na nich głosowałem. I powód był
    mniej więcej właśnie taki. Postrzegałem ich jako gości, którzy są nieco
    ponad tym "jak tu zajebać trochę kasy". Z perspektywy czasu to była gra
    pozorów. Późniejsza kadnecja również.

    > W poprzedniej kadencji, głownym grzechem PO było MZ oderwanie od
    > rzeczywistości. Faktycznie zaniedbanie istotnej części społeczeństwa
    > z tym ich bezkrytycznym hura-liberalimem. To już prędzej za czasów
    > Lewandowskiego, Bieleckiego, Olechowskiego, coś tam śmierdziało. Ale też
    > po 8miu latach totalnej bastardyzacji polityki, prawa i wielu standardów
    > społecznych, można się na tamte "grzeszki" jedynie usmiechac z
    > politowanie, podobnie jak na "aferę" z zegarkiem Nowaka.

    Tak na marginesie. W polityce normy się luzują, w życiu zwykłych ludzi
    zaostrzają. Coś co jakiś czas temu było grzechem śmiertelnym w polityce,
    dziś jest czymś normalnym, dla zwykłych ludzi działa to odwrotnie. Te
    przejścia normalność->grzech, z reguły są ok bo wynikają z jakiejś tam
    ewolucji społeczeństwa. Przykładowo kiedyś w pociągach jarało się faje,
    ewentualnie były przedziały dla niepalących i nikt nie widział w tym nic
    niestosownego. Dziś się trzeba chować po kiblach ;) Nie ze względu na
    zakazy prawne ale na ostracyzm.

    > Różnica zawsze była w klasie. Nachalna, prymitywna propaganda, rzucane
    > prosto w twarz bezczelne kłamstwa (aka nie moja reka), chamski nepotyzm
    > i równie chamskie partyjniactwo, to jak dotąd nie była domena PO i ich
    > klonów. W PO nie było misiewiczów, oszałamiających karier wójtów pcimia
    > i dziadków z wermahtu kurskiego. To nie był wcześniej ich styl.

    No i właśnie tu śmiem twierdzić, że tak nie do końca. Owszem, starali
    się zachowywać pozory, że tak jest. A przychylność 99,9% mediów to
    gwarantowała. Aby wyjść poza tą bańkę medialną, trzeba było chcieć się
    czegoś dowiedzieć, poszukać. Nie wystarczyło poczekać aż wieści dotrą.
    Zostało to obnażone przy okazji awantury o ACTA. W kraju odbywały się
    wielotysięczne demonstracje o których media milczały. Gdy stało się
    jasne, że nie da się tego przemilczeć, ruszył medialny przekaz
    kontrolowany w którym (piszę z pmięci, więc mogę pokrecić) Donaldinio
    "zmienił zdanie". Czyli chciałem was wyruchać, postawiliście się, zatem
    was nie wyrucham, ale nie dlatego bo się postawiliście a dlatego, że
    zmieniłem zdanie ;) To tak o bezczelnych kłamstwach rzucanych prosto w
    twarz. Co do nepotyzmu i partyjniactwa, to rozumiem, że nie twierdzisz,
    że ich nie było tylko twierdzisz, że nie były chamskie. Tylko to
    argument z serii "kradną ale się dzielą" ;) Ale pomijając to - twierdzę,
    że były równie chamskie, z tą różnicą, że żeby się o tym dowiedzieć
    musiałeś sam poszukać - w mediach o tym nie miałeś szansy usłyszeć.
    Teraz weźmy dziadków z wermachtu Kurskiego. Nie było? Było. Czego Donald
    (Putin) nie mógł powiedzieć, to powiedział Palikot (Miedwiediew).

    [...]

    PD