    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Likwidacja dział. gosp.
    Date: Wed, 23 Nov 2005 06:21:42 +0100

    x napisał(a):
    > Witam,
    > w związku z zadłużeniem w ZUS-ie, planuję zlikwidować działalność gosp. (na
    > osobę fizyczną).

    Witamy w szarej strefie.
    Pewnie wielu pomysli: "a dobrze wam tak, przekretasy jedne", sprawa
    wyglada jednak nieco inaczej.
    W oczekiwaniu na lepsze czasy, wpadlem w zadluzenie zus'owo, skarbowe,
    przez pewnien czas odpychalem sie ukladami z w/w i jakos to szlo.
    Niestety, po wykreceniu mnie przez klienta na spora kase wszystko leglo
    w gruzach. Zostalem ja i zadluzenie.
    Rozmawialem z kolega prawnikiem: nie ma szans na powrot do normalnego
    zycia. Wiec dzialam w szarej strefie: ja zyje, mam jakis tam dochod, a
    panstwo i tak gowno z tego ma.
    Troche przykre, ze placac kilkanascie lat po ca 2-3 tys podatkow + zus,
    na koniec laduje sie na marginesie, w zasadzie bez szans na powrot do
    normalnosci.

    Zadluzenie glowne byloby do splacenia (kilkanascie tysiecy) ale odsetki
    uczynily ta kwote po wielokroc wyzsza, wiec nawet nie podejmuje
    rekawicy. Od splacenia zus'u odstrecza mnie jeszcze brak jakichkolwiek
    uslug na ludzkim poziomie za moje, przez lata placone skladki. A i
    uciulane kwoty na f. emerytalnym nie napawaja optymizmem.

    Czekamy na amnestie podatkowa ;)

    --
    Pozdro
    MarcinJM