  • Data: 2003-04-15 08:51:16
    Temat: Re: Likwidacja Spółki z o.o.
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedyś tam Marcin Olender oznajmił/a (świadomie):

    > I co z tego? Od kiedy to uniemozliwia zamkniecie likwidacji?

    od kiedy istnieje art. 282 § 1 zdanie pierwsze

    > Uwazam, drogi imienniku, ze jestes w bledzie. Nie ma przepisu, ktory
    > nakazywalby zaspokoic wszystkich wierzycieli przed zamknieciem likwidacji.
    > Co wiecej, istnieja przepisy, ktore expressis verbis dopuszczaja mozliwosc
    > zamkniecia likwidacji bez zaspokojenia wszystkich istniejacych badz
    > potencjalnych wierzycieli ( np. art. 285 i 287 ksh ). To raz. Dwa - spolka
    > wystepuje tu jako wierzyciel ( powod ), wiec niby dlaczego mialaby byc
    > zmuszona do prowadzenia procesu do konca?
    >
    > W swietle powyzszego podtrzymuje moje zdanie - spolka powinna zostac
    > wykreslona a postepowanie umorzone.

    więc ja też podtrzymuję swoje :).
    Można zakońćzyć likwidację, pod warunkiem złożenia spornych kwot
    do depozytu sądowego.
    W odpowiedzi założyłem, ze pytającemu nie chodzi o taką sytuację.

    Możliwość likwidacji spółki bez zaspokojenia wierzycieli to
    byaby zbyt piękna furtka dla oszustów.

    BTW: mieliśmy sprawę, gdy PP złożyło wniosek o wykreślenie z rejestru po
    _zakończeniu_ likwidacji.
    Wniosek zostal oddalony, gdyż zgłosił się wierzyciel przeciwko
    temuż PP.

    pozdrowienia z ciepłej spokojnej polskiej wsi. :)

    marcin