  • Data: 2008-10-20 16:10:36
    Temat: Re: Liczniki kaloryferowe
    Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yyy" <y...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9B3DB56217F50yyyyyyyyy@213.180.128.149...
    > ale wlasciwie co mierza/wskazuja te podzielniki?
    > jaka jest ich fizyczna zasada dzialania?

    w tych starszych jest ciecz która jak to ciecz paruje ;) im wyższa
    temperatura tym mniej cieczy i oczywiście tym więcej musiało być grzane

    > ale na jakiej podstawie "wychodzi"?

    odczytuje się wskazanie ciepłomierza dla całego budynku, oblicza ile
    jednostek z wszystkich podzielników wyparowała we wszystkich mieszkaniach,
    dzielisz potem mnożysz ;) i masz już teraz info ile kto powinien zapłacić ;)

    > bo coraz bardziej nabieram podejrzen,
    > ze te "liczniki" to zwykle ATRAPY :))

    w rzeczy samej, ale montowanie u każdego odbiorcy w bloku "uczciwego"
    licznika byłoby tak drogie że skórka nie warta wyprawki, a jak wiesz za
    wszystko i tak płaci klient ;) według mnie rozsądny kompromis.

    --
    Slawek