eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac › Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
  • Data: 2006-01-14 19:03:58
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To powiedz ty mi kto wg ciebie bylby upowaznionym ?
    > Pisalem o "zaplombowaniu" bo sam licznik posiada plomby (ze nie byl
    > rozbierany). Plombowac podlaczenia licznika nie mialem jak, i nie mialo by
    > to sensu.

    kto uprawniony? dokładnie już nie pamiętam, ale był to jakiś prawnik z
    takimi uprawnieniami (na grupie prawo powinni ci odpowiedzieć jaki prawnik
    jest uprawniony do tego), bo w innym przypadku to cię wyśmieją (bo np: ja
    kupił bym licznik i podłączył go dopiero na końcu miesiąca, przez co
    wskazywał by zużycie energii prawie zerowe, dlatego ważne jest żeby licznik
    został podłączony do sieci i zaplombowany tak żeby plomby gwarantowały pracę
    licznika cały czas, no i oczywiście ten prawnik musi potwierdzić że plomby
    zostały założone danego dnia i do obecnego momentu nie zostały naruszone,
    wtedy będzie to niepodważalny dowód!!!)

    skomplikowane, ale inaczej nie masz żadnych dowodów (zakład energetyczny też
    ma swojego prawnika, który zje ciebie w przerwie obiadowej i jeszcze beknie
    sobie)

    > Mylisz sie. Czestotliwosc moze sie zmieniac jak chce - pomiar by nadal byl
    > taki sam (nie)dobry. Problemem jest cos(fi) obciazenia - i fakt ze placimy
    > za skladowa rzeczywista mocy w W a nie urojona.

    nie, w takich sprawach nigdy się nie mylę (skromny jestem co?:O)
    cos(fi) i moc bierna to problem odbiorcy energii (nie potrafi dobrze jej
    wykorzystać, a jak potrafi to stosuje bocznikowanie pojemnościowe czy
    indukcyjne i problem praktycznie znika), a nie zakładu energetycznego,

    moc P=Um*Im*cos^2 (2*pi*f) - a więc jak widzisz znacząco zależy od
    częstotliwości napięcia zasilającego (a nie tylko od amplitud, czy wartości
    skutecznych, na dobre obliczanych na podstawie tych amplitud)

    > Dla dociekliwych - tak, mierzylem prad i napiecie miernikami true-rms.

    no, skoro dysponujesz takim sprzęciorem to inna sprawa (kiedyś chciałem
    sobie kupić taką zabawkę, ale coś koło 1000zł kosztuje, buuuu :O(