eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania › Re: Licencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania
    From: Paweł <l...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania
    Date: Wed, 18 Jun 2008 09:44:22 +0200

    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi.

    Jako osoba prywatna / konsument / tzw. "end-user" kupuję czasem "plug-iny"
    (oprogramowanie rozszerzające funkcjonalność innych pakietów programowych).
    Mogę je kupić przez sieć płacąc kartą w zagranicznych sklepach internetowych
    lub u pośrednika w Polsce.
    Są to te same programy (ten sam instalator i te same licencje w języku
    obcym).

    Słyszałem, że kupując za granicą muszę się zgodzić na akceptację licencji w
    języku obcym (wszakże kupuję w "innym kraju") ale czy nabywając ten sam
    program w Polsce też?
    Niektóre programy podczas instalacji pytają się o kraj rezydencji (język)
    użytkownika ale dają również wybór "Other countries".
    W drugim przypadku licencja najczęściej jest po angielsku.
    Nie wiem czy wynika to z faktu posiadania odpowiedniego tłumaczenia czy
    drobnych zmian licencyjnych dla poszczególnych państw.

    Co do sposobu przekazania programu, to fakt rozerwania folii (otworzenie
    nośnika, zerwanie nalepki itp) jednoznacznie wskazuje na "skonsumowanie"
    produktu ale czy wystarczy informacja (np. ustna) od dystrybutora
    oprogramowania o niemożności zwrotu aplikacji dostarczanej np. e-mailem?

    Wiem, że nie ma możliwości sprawdzenia faktu zainstalowania programu
    (program nie rejestruje sie przez Internet) i pewnie stąd te ograniczenia.

    Przedpiśca MarekN pisał :
    >Ogolne prawa takie same jak przy zakupie pary butow.

    Zastanawia mnie czy gdzieś w prawach konsumenta jest zapis określający /
    wyłączający prawa zwrotu wartości niematerialnych ("software")?

    Pozdrawiam,

    Paweł