  • Data: 2009-06-04 08:01:17
    Temat: Re: Licencja a UOKIK
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@o...pl pisze:
    ć. Chodzi mi dokładnie o
    > warunki na jakich odbywa się zakup ów licencji. Tzn. płaci się za kanał audio
    > $1.20, czyli za stereo $2.40. Do tego jednak trzeba złożyć depozyt bankowy w
    > wysokości 150 000 dolarów - to są przecież ogromne pieniądze, na wydanie których
    > nie stać nie tylko małych importerów, ale także firmy produkujące niszowe
    > produkty - jak to jest w moim przypadku (tzn. ja nie produkuję, jedynie
    > próbowałem importować).

    Ja to rozumiem, ale takich spraw jest więcej wokół. Nie każdy może
    zostać dilerem samochodowym uznanej marki, bo tez trzeba mieć depozyt i
    odpowiednie warunki, nie każdy może sprzedawać w swojej pijalce żywca.
    bo żywiec Trade nie z każdym handluje, nie każdy jest w stanie spełnić
    warunki narzucane przez sieci hipermarketów itd itp.

    > Ale przecież Sisvel _sprzedaje_ swoje licencje - a to już podpada pod UOKIK.

    No to UOKIK mógłby coś zrobić gdybyś zasadnie zarzucił nieuzasadnione
    zróżnicowanie traktowania nabywców/kontahentów, a obawiam się, że z
    tego, co piszesz wynika, ze nie da się tego zrobić.

    Oczywiście mozesz informować UOKIK, ale moim zdaniem nic z tego nie
    wyniknie. Oczywiście mogę się mylić :)
    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl