  • Data: 2004-07-16 18:48:51
    Temat: Re: Licencja, UE
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Potwierdzasz, czy mówisz to z przekąsem?

    Heh, zapomnialem o emotkikonach - mialo byc " ;> " na koncu...

    > Pozwałem już M$,

    To przylacze sie do prosby o podanie stanu sprawy, sygnatury itp.

    > poszedł także wniosek do UOKiK o wszczęście
    > postępowania przeciw M$ z powodu naruszania zbiorowych interesów
    > klientów. Jak nie wierzysz zadzwoń sobie do nich (22) 55 60 108

    Nie, dziekuje - wystarczajaco najadlem sie strachu zdajac u
    Banasinskiego administracyjne gospodarcze na IV roku [mily facet ale pila
    straszna] ;)
    Jesli nadales bieg sprawie to dostales pewnie odpowiedz/
    potwierdzenie. Wstaw to na www to ludzie uwierza. No chyba ze to tylko
    czcze slowa...

    > Jest orzeczenie NSA. Mówi to samo

    AFAIK dotyczylo ono kwestii podatkowych i ma sie nijak do prolemu.
    Poniwnie prosba o url jesli twierdzisz inaczej.

    > Nie wiem skąd masz takie informacje.

    Mnie tam jeszcze kontrola nie zaszczycila i opieram sie na tym co
    pisali ludzie majacy ta watpliwa przyjemnosc oraz prasa. Sam jestem
    zywotnie zainteresowany bo mam w domu 2 OEMy nabyte od osob fizycznych
    ze sprzetem [zafoliowane, nigdy nie uzywane] a nie ordynarne odsprzedanie
    wczesniej uzywanego OEM bez sprzetu.

    > Osobiście rozmawiałem z adwokatem reprezentującym M$ i wyraźnie
    > powiedział, że NIGDY nie ścigali i nie będą ścigać ludzi używających
    > OEMów, nawet bez sprzętu.

    roche to dziwne w zestawieniu z tym co podaje infolinia MS oraz
    MS na swoich stronach w FAQ. MAsz na to jakies potwierdzenie?

    > W dodatku OEM nawet jeśliby przyjąć stanowisko M$ jest programem
    > nielegalnie używanym, a NIE pirackim.

    Ja to wiem, ale nie zmienia to faktu ze nie jestes uprawniony do
    uzywania i teoretycznie powinno sie usunac kopie a nosniki zwrocic do
    producenta [nie wiem czy to sie komus w praktyce udalo].

    > To NIE JEST pirat i prokuratorze/policji czy jakiejkolwiek innym rządowym
    > kontrolerom nic do tego.

    No nie wiem - brzmienie art. 278 par 2 KK moze byc interpretowane
    roznorako. Co prawda traktowaie tak OEM byloby wbrew zdrowemu rozsadkowi
    ale nie ma sie gwarancji ze nie trafi sie na prokuatora uwazajacego inaczej
    - wszak licencja OEM MS wprost odmawia zgody na uzywanie programu w
    powyzszych okolicznosciach [OEM bez sprzetu].

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl