  • Data: 2004-07-16 11:55:46
    Temat: Re: Licencja, UE
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pond <j...@g...pl> wrote:

    > Ja się za bardzo nie znam na prawie. Czy jeśli jest napisane, że można
    > używać w UE, to standardowa interpretacja jest taka, że chodzi o UE w
    > czasie tworzenia licencji, czy kiedykolwiek w przyszłości???

    Jesli nie zastrzezono tego wyraznie w tresci licencji to IMO
    oczywiscie chodzi o zakres tertorailny UE w chwili uzywania programu =>
    czyt. obecnie mozesz go jak najbardziej legalnie uzywac.

    PS:
    Co do rzeczonych Chin - sprawa jest oczywista. Ale np: co do ograniczenia
    licencji do terytorium PL w kontekscie objecia nas wspolnym rynkiem mam
    juz watpliwosci. Co prawda cywilistycznie jest to jak najbardziej mozliwe
    ale jak ma sie to do legislatury unijnej i wspolnego obszaru gospodarczego
    juz sam nie wiem - nie znam sie na prawie wspolnotowym. A zaczalem sie nad
    tym zastanawiac w kontekscie dolaczenia pelnego TheBat! 2.11 do wydania
    KSE, ale zgodnie z trescia licencji ograniczonego do uzywania na terenie
    Polski. Wynikaloby z tego ze obywatel polski majacy na laptopie taki
    program wyjezdzajacy na weekend np: do Berlina i tam sprawdzajacy poczte
    narusza warunki licencji [?] => posiada program komputerowy bez podstawy
    prawnej => popelnia przestepstwo. IMO paranoja, zwlaszcza w kontekscie
    swobodnego przeplywu towarow i uslug, swbody przemieszczania sie itp.
    Tyle rozwazania teoretyczne, bo w praktyce pies z kulawa noga sie tym nie
    zainteresuje.

    PS:
    JAk zwykle przy oprogramowaniu i firmach wynikla sprawa faktur i twierdzen
    ze faktura VAT jest bezwzglednie koniecznym elementem nabycia praw do
    uzywania programu przez przedsiebiorcow. Jakas nowa forma czynnosci
    prawnych czy co? ;> Bleh, to juz staje sie nudne.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl