  • Data: 2009-11-17 14:07:37
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Eee... To pokaz tresc licenji EULA w wersji polskiej do systemu
    > oem sprzedanego razem z laptopem np DELL-a ;) a nie cos z USA.
    >
    > j.

    No wiec w Polskich wersjach tego niema => MS wystawił dupę *szeroko* i
    usłużnie na oskarżenia o praktyki monopolistyczne przy sprzedaży "bez
    wyboru" komputerów z preinstalowanym oprogramowaniem MS.
    Mam nadzieje że UE im skopie dupę *szybko* i kosztownie dla MS.

    http://download.microsoft.com/Documents/UseTerms/Win
    dows%20Vista%20SP1_Home%20Basic_Polish_15211e23-78ae
    -4e2e-b66f-090e7bb6d18e.pdf
    http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/defaul
    t.aspx

    <quote>
    POSTANOWIENIA LICENCYJNE DOTYCZĄCE OPROGRAMOWANIA MICROSOFT
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA HOME BASIC
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA ULTIMATE
    Niniejsze postanowienia licencyjne stanowią umowę między Państwem a
    ? producentem urządzenia rozpowszechniającym oprogramowanie razem
    z urządzeniem lub
    ? osobą lub firmą instalującą oprogramowanie, która rozpowszechnia
    oprogramowanie razem z urządzeniem.
    Należy się z nimi zapoznać. Postanowienia dotyczą określonego powyżej
    oprogramowania, jak również nośników, na których zostało ono Państwu
    dostarczone, jeśli takie nośniki istnieją.
    #v+
    Postanowienia licencyjne w formie drukowanej, które mogą towarzyszyć
    oprogramowaniu, zastępują wszelkie postanowienia licencyjne
    wyświetlane na ekranie.
    #v-
    </quote>

    A w skrócie: swoimi praktykami MS jak dla mnie się wystawia prawnie
    *szeroko* i jest wyłącznie kwestią wyboru MS czy na oskarżenia o łamanie
    umowy licencyjnej czy na praktyki monopolistyczne (w Polsce i UE).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Od Giertycha do Gierka tylko jedna literka!