    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licealistka prosi o pomoc z zakresu prawa
    Date: Thu, 12 Jan 2006 23:06:25 +0100

    T napisał(a):
    > 1.Przykładem "aktu czasowego" jest:
    > a) Konstytucja RP
    > b) Ustawa prawo oświatowe
    > c) Ustawa budżetowa
    > d) Ustawa o kulturze fizycznej
    > e) Ustawa prawa atomowe

    która z tych ustaw obowiązuje tylko przez określony czas? uchwalana jest
    corocznie?

    > 2.Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy:
    > a) Zwierzchnictwo nad Siłami zbrojnymi
    > b) Określenie sposobu wykonania polityki Rady Ministrów
    > c) Kontrolowanie prac członków rady Ministrów
    > d) Zwierzchnictwo nad korpusem służby cywilnej
    > e) Zwierzchnictwo nad Zjednoczeniem Cechu Rzemiosł

    sięgnij do konstytucji

    > 3. Zniewaga zaliczana jest do grupy przestępstw przeciwko:
    > a) rodzinie i opiece
    > b) wolności seksualnej i obyczajności
    > c) czci i nietykalności cielesnej
    > d) bezpieczeństwu powszechnemu
    > e) porządkowi publicznemu

    a jak myślisz? co to jest cześć?

    > 4.Spory kompetencyjne między organami administracji samorządu terytorialnego a
    > organami
    > Administracji rządowej rozstrzyga: (kpa art. 22)
    > a) Prezes Rady Ministrów
    > b) minister właściwy do spraw administracji publicznej
    > c) wojewoda
    > d) sąd administracyjny
    > e) Rada Ministrów

    przecież masz wskazany przepis, kodeks postępowania administracyjnego
    znajdziesz w sieci

    > 5.Protokół nie zawiera: (Kpa art.68)
    > a) stwierdzenia kto i kiedy dokonywał czynności, których dotyczy protokół
    > b) omówienia braku podpisu którejkolwiek z osób biorących udział w
    > czynnościach, których dotyczył protokół
    > c) opisu czynności urzędowych oraz uwag stron biorących udział w tych
    > czynnościach
    > d) stwierdzenia kto i kiedy zlecił przeprowadzenie czynności urzędowych
    > opisanych w protokole
    > e) stwierdzenie w jakim charakterze były obecne osoby biorące udział w
    > czynnościach urzędowych, których dotyczy protokół

    jw

    > 6.Źródłem prawa administracyjnego nie jest:
    > a) Konstytucja RP
    > b) Kodeks Administracyjny
    > c) Ustawa o samorządzie województwa
    > d) Ustawa o administracji rządowej w województwie
    > e) Kodeks Postępowania Administracyjnego

    spróbuj znależć kodeks administracyjny

    > 7.Postępowania administracyjnego nie cechuje zasada:
    > a) praworządności
    > b) prawdy obiektywnej
    > c) pisemności
    > d) jednoinstancyjności
    > e) sądowej kontroli decyzji administracyjnej
    >
    > 8.Nazwa prawo cywilne wywodzi się od: (teoria prawa cywilnego)
    > a) nazwy cywil- niewojskowy
    > b) civis- cywilizacja
    > c) acińskiego civis- obywatel
    > d) civis- kodyfikacja
    > e) civilus- człowiek
    >
    > 9.Zniewaga zaliczana jest do grupy przestępstw przeciwko:
> [...]

    to już było...

    > 10.W wyniku poważnych komplikacji handlowych Pan Nowak polecił powrócić z
    > urlopu jednemu z pracowników, gdyż jego obecność w zakładzie była niezbędną.
    > Ten nie przerwał jednak wypoczynku. Wobec takiej postawy Pan Nowak rozwiązał z
    > nim umowę o prace. Czy miał do tego prawo? (Kp art.167)
    > a) nie
    > b) tak, bez względu na miejsce wypoczynku
    > c) Kodeks Pracy nie zawiera uregulowań w tej kwestii
    > d) tak, ale tylko wówczas gdy pracownik wypoczywał w Polsce
    > e) pracodawca powinien kontaktować się z pracownikiem telefonicznie

    to ma być test dla licealistów?

    > 11.Europol to: (www.europol.eu.int)
    > a) Europejska Organizacja Polonijna
    > b) mennica EURO
    > c) Europejska Policja Międzynarodowa
    > d) to samo co Interpol
    > e) Europejska Organizacja Polityków

    byłaś na tej stronie?

    > 12.W myśl dziedziczenia ustawowego, jeżeli którekolwiek z rodzeństwa
    > spadkodawcy nie dożyło chwili otwarcia spadku to jego zstępni: (Kc art. 934)
    > a) nie mogą dziedziczyć (po spadkodawcy)
    > b) mogą dziedziczyć (po spadkodawcy), jeżeli zgodzą się na to pozostali
    > spadkobiercy
    > c) dziedziczą (po spadkodawcy) połowę udziału jemu należnego
    > d) dziedziczą (po spadkodawcy) udział spadkowy jemu należny w częściach
    > równych
    > e) dziedziczą (po spadkodawcy) na równi z pozostałym rodzeństwem spadkodawcy

    sięgnij do wskazanego przepisu

    A tak w ogóle, to zaproponuj najpierw odpowiedzi.

    KG