  • Data: 2012-04-23 22:30:35
    Temat: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Apr 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > było jakiś czas temu, że będąc na L4 nie można w swojej działalności robić
    > nic, nawet odbierać telefonów.

    No, może bez przesady.
    Nie powiem, "linia orzecznicza" ZUS zmierzała w tę stronę, ale o ile
    pamiętam NSA nieco utemperował te zapędy.
    Ale tylko nieco, żeby nie było że napisałem co innego.

    > Czy mając L4 wystawione na NIP zakładu pracy i nie mając L4 wystawionego na
    > swoją działalność, można takie działania robić, czy też trzeba przekierować
    > wszystko do pracownika?

    Zastanówmy się... pracownik na chorobowe.
    Taki "zwykły pracownik", nie prowadzacy DG.
    Ale przychodzi kontrola z ZUSu i widzi, że onże chory na kręgosłup
    kopie rów "bo panie płot mi się wali".
    Co się stanie?

    IMVHO: sytuacja pracownika nie zależy od tego, czy prowadzi DG,
    a od tego, czy prowadzac DG mógłby dana czynnosc "prowadzic"
    w czasie pobierania zasiłku nie narażajac się na sankcje.

    pzdr, Gotfryd