    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kwestie podrzucenia i warunkowego umorzenia postępowania.
    Date: Fri, 27 Jan 2006 12:07:41 +0100

    > Jak już wcześniej odpowiedziałem - art. 118 prim 2 pa.

    W tym sek, ze komputer, na ktorym znajduje sie oprogramowanie typu "crack"
    (a nie zainstalowany program, np. Alcohol 120%), nie staje sie tym samym
    "URZADZENIEM przeznaczonym do niedozwolonego usuwania lub
    obchodzenia...itd". Liczy sie funkcjonalnosc i mozliwosc udowodnienia
    zamierzonego zastosowania komputera do takich celow. W przypadku programu
    Alcohol 120% jest to potencjalnie do udowodnienia, jezeli delikwent ma
    plyty, ktorych zabezpieczenia przy uzyciu tego programu zostaly zlamane.
    Jezeli nie - ciezko udowodnic, bo sam program ma przede wszystkim funkcje
    programu do nagrywania plyt. Podsumowujac: "urzadzenie przeznaczone...", to
    sprzet, przy ktorego uzyciu jest to mozliwe ORAZ przeznaczone do tego I
    zainstalowane na nim oprogramowanie, ktore to umozliwia.

    A jako ze przy uzyciu noza mozna zabijac LUB kroic chleb... na oskarzajacym
    spoczywa obowiazek udowodnienia, ze oskarzony w tym wlasnie celu posiadal
    wspomniane "urzadzenie przeznaczone..." - czyli musi udowodnic PRZEZNACZENIE
    sprzetu.

    Mam nadzieje, ze moja laicka interpretacja jest prawidlowa.

    Pozdrawiam,

    Tiger