eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieświadome posiadanie cracka - jak obalić zarzut? [długie] › Re: Nieświadome posiadanie cracka - jak obalić zarzut? [długie]
  • Data: 2006-01-27 14:59:28
    Temat: Re: Nieświadome posiadanie cracka - jak obalić zarzut? [długie]
    Od: Andrzej <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    trojden napisał(a):
    > A w jaki sposób wpadłeś? Jakaś wsypa była czy podpierducha? Bo przecież ot
    > tak policja nie wpada "po cracka"

    Postanowienie prokuratora o zatrzymaniu sprzętu z racji podejrzenia
    pomocnictwa... blabla. Dotąd w sprawie owego pomocnictwa nawet nie
    zostałem przesłuchany. Wysługiwacze konkurencji i politykierów,
    poprawiacze statystyk!

    Przez 9 miesięcy postępowania nawet mnie nie przesłuchano w sprawie
    podejrzewanego pomocnictwa ani nawet nie ujawniono komu miałem pomagać.
    Jak się zaczałem stawiać i zagroziłem, że po zamknięciu postępowania
    skieruję sprawę do sądu, albo nawet o Strassburg zachaczę, to wypłynęły
    zarzuty z 118.1.2 pa i 293 kk. Prócz cracka zarzucono mi 'nabycie
    oprogramowania bez zgody ...'. Nie wiem jaki geniusz doszedł do wniosku,
    że cokolwiek gdziekolwiek nabyłem, skoro nie zatrzymano u mnie
    _żadnego_softu_spiraconego_, żadnej instalki, a jedynie odmówiłem na
    wyjasnienie pochodzenia (zainstalowanego) oprogramowania, bo nie byłem
    jedynym wykorzystującym komputer ani też jego właścicielem. Zgrabnie
    ominięto kwestię wykorzystywania komputera przez inne osoby, nie zadano
    nawet pytania kto go uzytkował i miał dostęp, wystarczyło, że właściciel
    zeznał, że osobiście nic nie zainstalował. Nie zapytano o licencje i
    legalne nośniki, a jedynie o pochodzenie oprogramowania. Na tak
    sformułowane pytanie musiałem odpowiedzieć, że nie wiem.

    Z art. 293 zarzucono nielegalne nabycie (sic!) programu TheBat, który
    miałem zainstalowany w wersji professional (a więc komercyjnej), ale
    wyłącznie TRIAl. Jakiś geniusz wymyślił, że zakupiłem nielegalnie wersję
    trialową. Zwykła gra na zwłokę i szukanie paragrafów na mnie. Z art. 293
    się wywinę, bo to parodia, ale 118.1.2 jest tak sformułowany, że mogę
    być niewinny a jednak zostanę skazany, podłożyć cracka można było przed
    lub po zatrzymaniu sprzętu. Albo po prostu biegły bardzo biegle ocenił
    jakiś plik w ramach 'prawdopodobieństwa'.

    To już z morderstwem Narutowicza miałem więcej wspólnego, bo wiem
    mniej więcej o co chodziło w nim. A właśnie dziś obrabowano kolejną
    staruszkę i ukradziono kolejne miliony w ramach przestępstw gospodarczych...

    pzdr
    zdegustowany A.