    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <3...@4...com>
    <61780f8b$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <kfe7uyirc09f.6nv4mmaygvqo$.dlg@40tude.net>
    <61784929$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61791360$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <6179414e$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <h8mw7dbu7yb9.ertw38vlkkq2$.dlg@40tude.net>
    <617b1788$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <1jxvdnp9ojv0b.yg10q01zkr9c$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Date: Fri, 29 Oct 2021 16:55:17 +0200

    W dniu 29.10.2021 o 11:26, J.F pisze:
    > Ale tych bez wizy bedzie znacznie wiecej.

    Być może.

    > Jak najbardziej, ale tam sa bagna a nie granica przyjazni w gorach :-)
    > Tym niemniej - taki uchodzca moze nie wiedziec, jak wyglada europejska
    > granica ..

    Stąd była procedura "zawracania" Strażnik pokazywał, że te słupki, to
    nie jest półfabrykat wieszaka. Wyjaśniał, że nie należy tędy łazić.
    Turysta przepraszał. Obiecywał nie łazić i wszyscy żyli w powszechnej
    szczęśliwości.

    > Ale on chce. Ma do tego prawo.
    > I owszem - mozes wniosek odrzucic, ale nie od reki :-)

    Czemu nie od ręki? Pytam po prostu. Po co ma ktoś długo czekać, skoro
    gołym okiem od progu widać, że gość przed wrogą kawalerią nie ucieka?

    > Cos tam powie. Nie mozesz od reki powiedziec, ze nie ma prawa.

    Czemu? Po prostu pytam. Jak będziemy prowadzić tydzień postępowanie, to
    jakie czynności administracyjne przewidujesz?

    > No i zima jest - smierc mu grozi z zimna.

    To Białoruś zadba o niego.

    > Od Bialorusinow chyba.

    Ponieważ raz na czas mam kontakt z takimi osobami tu w Polsce, to mam
    podstawy sądzić, że jednak są. Ale upierać się nie będę.

    > Nie po to PiS sie zaklinal pare lat temu, ze zadnego nie wpusci, zeby
    > teraz tysiacami przyjmowac.

    Tysiącami, a pojedyncze przypadki, to różnica. Na pewno wpuściliśmy tych
    z Afganistanu przecież.

    > No i ta setka z Afganistanu, co wspolpracowali dlugo ...

    Ooo!

    > No nie widze tych hord uchodzcow, co biora socjal w Niemczech, a zyja
    > u nas, jak sugerujesz.
    > A Niemcy pewnie nie tacy glupi - nie dadza wszystkich pieniedzy do
    > reki, tylko np oplacą mieszkanie.

    O ile wiem, to nie masz racji.

    > Chodzi mi o to, czy w 11 krajach tak, czy pod roznymi nazwiskami w
    > jednym kraju ...

    Ponieważ nie piszę o jednej osobie, to nie da się generalizować. Są na
    kilku tożsamościach w jednym kraju - rekordzista, którego znam na 9-ciu.
    Są w kilku krajach. W Niemczech przykładowo biura są landowe, zaś
    przetwarzają imię, nazwisko, datę urodzenia i narodowość. Ponieważ
    ludzie ze wschodu maj ą jakieś dziwne systemy podawania personaliów, to
    czasem jak patrzysz na zestawienie, to oni nawet nie kłamią. W jednym
    urzędzie jest "imię i nazwisko". W drugim "nazwisko i imię". W trzecim
    między imię i nazwisko jest jakiś "przedrostek".

    Mongolia nie ma w ogóle ewidencji ludności i w paszport wpisują to, co
    poda wnioskodawca. Kobiety nagminne kłamią z datą urodzenia. Faceci też,
    bo im starszy, tym mądrzejszy. W niektórych rejonach Azji jest tak, ze
    nie ma nazwisk, tylko imię i imię ojca.

    Dlatego od lat się mówi, by w chwili legalizacji pobytu przyjąć jakieś
    dane i tego się trzymać. Nie ważne co, ale ustalić.

    --
    Robert Tomasik