  • Data: 2010-11-25 06:49:57
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.11.2010 22:03, sundayman pisze:
    > Witam
    >
    > Taka otóż zaskoczyła mnie ciekawostka kuriozalna ze strony mojej
    > spółdzielni mieszkaniowej.

    Dlaczego kuriozalna?

    Kuriozalne to jest podejście "chcę coś mieć za darmo".

    > Otóż - kilka słów tytułem wprowadzenia ;
    > Mieszkam sobie w "wieżowcu", w którym na każdym piętrze część korytarza
    > jest oddzielona od klatki schodowej i windy.
    > Ot - po prostu - jest przeszklona ścianka, z zamykanymi na klucz
    > drzwiami, która oddziela mieszkania od schodów.

    Czyli lokatorzy mają ekstra metraż - taki jakby dodatkowy
    przedpokój/strych/składzik.
    [ciach]

    > nieruchomości z dniem 1.12.2010 wprowadza się opłatę za najem wspólnego
    > wygrodzonego zamykanego korytarza w wysokości 2.15 zł/m2.
    > Prosimy o przybycie do dz.czynszów w celu podpisanie umowy najmu. Osoby
    > nie zainteresowane wynajmem części korytzarza winny w sposób trwały
    > umożliwić dostęp do niego pozostałych nieszkańców nieruchomości.

    No i co w tym dziwnego? Macie dodatkowy metraż, to płacicie dodatkowo.
    Logiczne i uczciwe.

    [ciach]

    > Jak wiadomo, to "wydzielenie" ma za zadanie głównie zwiększenie
    > bezpieczeństwa mieszkańców - bo wiem, że żaden pijaczek nie będzie mi
    > spać pod drzwiami, oraz - nie ukradnie rowera stojącego na korytarzu.

    "Roweru" jeśli już.

    Poza tym właśnie się przyznałeś, że jest to wasz dodatkowy metraż, który
    wykorzystujecie jako prywatny składzik i "bufor bezpieczeństwa".

    > Poza tym nikt na tych korytarzach nie mieszka :)

    Ale korzystacie.

    > Nie rozumiem, po co mam udostępniać "innym mieszkańcom" dostęp - bo jako
    > żywo - nie wiem, po jakiego diabła ?

    W imię zasad - chcesz mieć coś ekstra, to musisz coś ekstra płacić.

    > Ciekaw jestem, czy waszym zdaniem można to jakoś podważyć, tudzież coś
    > zrobić z tym idiotyzmem ?
    > Ja osobiście mam mieszkanie wykupione notarialne - ale nie sądzę, żeby
    > to akurat miało znaczenie.

    Mieszkanie - a korytarz? Poza tym skoro to jest spółdzielnia, to pewnie
    masz nie mieszkanie a spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.