eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona. › Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
  • Data: 2011-08-23 20:11:02
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: " Tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-08-23 17:58, Liwiusz pisze:
    >
    > >>>> Tak więc ma znaczenie (i bierze się to z faktycznego ryzyka) czy
    > >>>> przewoźnik będzie za zagubioną wykałaczkę płacił 50, 100 czy 500 zł
    > >>>
    > >>> Przecież to ryzyko jest uwzględnione w cenie ubezpieczenia (płatne
    > >>> dodatkowo powyżej pewnych kwot).
    > >>
    > >> Oczywiście. Ale przy założeniu, że obowiązują obecne przepisy tzn. że
    > >> wysokość odszkodowania nie może przewyższyć rynkowej wartości towaru.
    > >> Jeżeli ubezpieczyciel będzie musiał się kierować _wyłącznie_ deklaracją
    > >> klienta to stawki ubezpieczeniowe wyglądać będą zupełnie inaczej.:(
    > >> Przecież to klient będzie musiał zapłacić za zawyżone wypłaty.
    > >
    > > Czyli sugerujesz, że ludzie masowo ubezpieczają przesyłki na kwoty
    > > wyższe niż ich realne wartości (na tyle masowo, że gdyby każda przesyłka
    > > była jednak tyle warta, to przewoźnik musiałby podnieść ceny)?
    >
    > Nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć. Może nie, w końcu wiedzą że i tak
    > wycena przesyłki będzie mogła być sprawdzona i skorygowana?
    >
    > Chyba uciekliśmy zbyt daleko od tematu. Otwierający wątek pytał czy UPS
    > ma do tego prawo - odpowiedź brzmi tak.
    > Pytał także jak to ugryźć - odpowiedź też jest znana - wydruk z aukcji,
    > przelew, powołanie się na ceny z podobnych aukcji powinny dać
    > wystarczającą podstawę do ustalenia wartości przesyłanego przedmiotu.

    Wtrącę się niespodziewanie :)
    Ponieważ w wielu wypadkach nie ma żadnych paragonów, faktur, aukcji z
    allegro, więc pozostaje jedynie porównywanie ceny z innymi tego typu
    przedmiotami. A to niestety bywa także bywa trudne, tym bardziej jeśli coś ma
    wartość sentymentalną...

    Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:
    1. Wysyłać rzeczy wartościowe pocztą polską, bo u nich automatycznie zwracają
    kwotę, na jaką ubezpieczono towar, bez zabaw w stylu przedstawianie rachunku
    za towar,
    2. Wysyłając rzeczy UPSem czy innym kurierem warto oszukiwać i np. w rubryce
    co jest przesyłane wpisywać, np. "pamięć USB Flash 512GB" zamiast "zegarek".
    Oczywiście sprawdzić wcześniej, że taka pamięć warta jest więcej niż te 500
    zł, na które ubezpieczyliśmy paczkę. Wtedy w razie zgubienia zwrócą tę kwotę
    (niższą od wartości zadeklarowanego przedmiotu), natomiast nie mają
    praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy
    zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    Tomek

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1