  • Data: 2011-08-24 06:01:56
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-23 22:11, Tomek pisze:

    > Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:
    > 1. Wysyłać rzeczy wartościowe pocztą polską, bo u nich automatycznie zwracają
    > kwotę, na jaką ubezpieczono towar, bez zabaw w stylu przedstawianie rachunku
    > za towar,

    Nie jestem pewien - Poczta też zastrzega iż deklarowana wartość
    przesyłki nie nie może przekroczyć jej rynkowej wysokości. Nie wiem jak
    jest zapewniona kontrola przestrzegania tego przepisu :(

    > 2. Wysyłając rzeczy UPSem czy innym kurierem warto oszukiwać i np. w rubryce
    > co jest przesyłane wpisywać, np. "pamięć USB Flash 512GB" zamiast "zegarek".
    > Oczywiście sprawdzić wcześniej, że taka pamięć warta jest więcej niż te 500
    > zł, na które ubezpieczyliśmy paczkę. Wtedy w razie zgubienia zwrócą tę kwotę
    > (niższą od wartości zadeklarowanego przedmiotu), natomiast nie mają
    > praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy
    > zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w omawianym przypadku wszyscy nadużywamy
    słowa 'ubezpieczenie'. Przecież tutaj nawet nie są stosowane
    jakiekolwiek przepisy z zakresu ubezpieczeń lecz zwykłe Prawo Przewozowe
    i jakiekolwiek kalkulacje przedsiębiorcy (firmy kurierskie) są
    całkowicie ich wewnętrzną sprawą i nie są w żaden sposób regulowane.
    Dodatkowo przewoźnicy mają prawo kontroli nadawanej paczki pod kątem jej
    zgodności z deklaracją na liście przewozowym zarówno co do jej
    zawartości jak i wartości.

    Oszustem pozostaje się niezależnie od systemu - nie są potrzebne żadne
    usprawiedliwienia i zaklęcia.

    --
    spp