  • Data: 2011-04-21 13:34:12
    Temat: Re: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-21 15:18, Mark pisze:

    > Widze ze sie prosisz o klopoty:) A ile stal w tym komisie? miesiace zapewne?
    > Zdajesz sobie sprawe w jakim stanie beda hamulce, rozne gumki, miejsca ktore
    > w normalnej eksploatacji sa w czasie pracy smaorowane, itp?
    Fakt.

    > Poza tym:
    > Brak OC - to jest problem, NIE zarejestrujesz samochodu bez OC

    Fakt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w dniu kupna zgodnie z
    ustawą wykupił OC w dowolnej firmie.

    > Oczywiscie ze on. Chyba ze sie z nim dogadasz ze opusci ci tyle ile wynosi
    > ubezpieczenie, nie zmienia to faktu ze on musi ci sprzedac samochod z
    > *waznym* OC. Bo bez tego TY nie zarejestrujesz. Ewentualnie urzad sie
    > zainteresuje ze samochod nie ma OC, i zglosi do UFG. I wtedy naprawde bedzie
    > mil problem.
    Nie do końca prawda, patrz wyżej. Kupujący w dniu zakupu wykupi OC i on
    ma problem z głowy (prawie). Do sprzedającego przyjdzie pewnie za jakiś
    czas komornik windykując zaległości. Kupujący musi tylko na podstawie
    VIN i numerów rejestracyjnych sprawdzić u kogo jest to nieopłacone OC i
    wypowiedzieć je w ciągu 30 dni od kupna. Nie ma co demonizować.

    > Jesli chodiz o papiery? To musisz miec pelna dokumentacje pojazdu, czyli DR,
    > OC, Karta pojazdu jesli jest (powinna być adnotacja w DR) - i jesli samochod
    > ma gaz, wszelkie dokumenty tyczace gazu bo bez nich tez nie zarejestrujesz.
    Jeśli nie ma polisy OC, to w umowie wyraźnie zaznaczyć, że nie
    przekazano polisy OC bo nie była opłacona. Sprzedający się na pewno nie
    ucieszy, ale kupującemu to chroni 4 litery. Jeśli ma gaz, to koniecznie
    sprawdzić czy wbity w dowód i czy jest papier z homologacji, najlepiej
    na instalację i zbiornik, a w ostateczności na sam zbiornik. Można go
    odtworzyć, ale to kosztuje i wymaga czasu.

    > Ale mam wrazenie ze pakujesz sie w problemy:)

    No nie będzie to klasyczny zakup, ale odpowiednio się asekurując
    formalnie można z tego wybrnąć. Gorzej ze stanem technicznym takiego
    auta- może się okazać że trzeba duuuużo włożyć w "pakiet startowy".

    --
    MZ