    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno mieszkania i babcia
    Date: Wed, 4 May 2005 15:35:38 +0200

    Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4278c190$0$27733$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Najgorsze jest to, że co urząd to interpretacja. W Urzędzie Gminy
    > dowiedziałam się, że jak babcia będzie miała kaprys i się uprze to
    może
    > wrócić do tego mieszkania, a my ją będziemy musieli wpuścić, bo
    zameldowanie
    > jest poświadczeniem przebywania. Tak samo stwierdziła Pani w
    spółdzielni. Z
    > drugiej strony wymeldowanie jej w trybie administracyjnym może potrwać
    i 6
    > miesięcy. Nie wiem już sama co robić.

    Nie mają racji. Babcia nie ma żadnego tytułu prawnego do pobytu w lokalu
    i fakt zameldowania niczego tu nie zmieni. To jest właśnie ta ostatnia
    zmiana w ustawie, której urzędnicy nie mogą sobie przyswoić. Zmiana
    polega na tym, że w sumie każdy może się zameldować bez zgody
    właściciela lokalu, ale nie rodzi to żadnych skutków.

    Ale przyszedł mi do głowy inny pomysł. Skoro nie mają gdzie przemeldować
    babci, to niech przemeldują ją na okres tymczasowy.