    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kubly na smieci pod oknami
    Date: Mon, 14 Nov 2005 12:58:18 +0100

    Dnia 14 lis o godzinie 12:35, na pl.soc.prawo, :: print FX napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam pytanie czy jest jakis przepis mowiacy o tym jaka powinna byc odleglosc
    > od okien kublow na smieci? Chodzi o to, ze mieszkam na parterze w kamienicy
    > a sasiedzi z kamienicy obok postawili sobie kubly na smieci w narozniku przy
    > samym murze kamienicy i ogrodzeniu z kamienica, w ktorej mieszkam. Teraz mam
    > w linii prostej od okna do kublow jakies niecale 1,5m i jak otworze okno to
    > smierdzi ;( I tak zaczalem sie zastanawiac czy nie ma jakiegos przepisu,
    > ktory reguluje polozenie kublow. Z tymi ludzmi po dobroci sie nie da
> [...]

    Krótka piłka: Dz.U. 75 poz 690 §23.1 / §23.3 z dn. 12-04-2002r. w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    Cytat:
    § 23. 1. Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, o
    których mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 i 3, powinna wynosić co najmniej 10 m od
    okien i drzwi do budynków z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi
    oraz co najmniej 3 m od granicy z sąsiednią działką. Zachowanie odległości
    od granicy działki nie jest wymagane, jeżeli osłony lub pomieszczenia
    stykają się z podobnymi urządzeniami na działce sąsiedniej.
    2. W przypadku przebudowy istniejącej zabudowy, odległości, o których mowa
    w ust. 1, mogą być pomniejszone, jednak nie więcej niż o połowę, po
    uzyskaniu opinii państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
    3. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej
    dopuszcza się zmniejszenie odległości określonych w ust. 1 od okien i drzwi
    do 3 m, od granicy działki do 2 m, a także sytuowanie zadaszonych osłon lub
    pomieszczeń na granicy działek, jeżeli stykają się one z podobnymi
    urządzeniami na działce sąsiedniej bądź też przy linii rozgraniczającej od
    strony ulicy.
    4. Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, o których
    mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 i 3, nie powinna wynosić więcej niż 80 m od
    najdalszego wejścia do obsługiwanego budynku mieszkalnego wielorodzinnego,
    zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej. Wymaganie to nie dotyczy
    budynków na terenach zamkniętych.

    --
    Herbi
    14-11-2005 12:58:14