  • Data: 2002-08-19 16:46:09
    Temat: Re: Ktoś się wypowie w mojej sprawie <-- WYCZERPUJACA ODPOWIEDZ
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Jednakze w zadnym razie nie mozna mowic o wylaczeniu jurysdykcji!!
    > Sad cywilny rozstrzyga inne sprawy niz sad karny i one nie wchodza sobie w
    > parade. Jest to (najprawdopodobniej) problem rozstrzygniecia tzw. kwestii
    > wstepnych.

    Sam trafnie napisałeś że
    " Jest to przepis uzupelniajacy inny przepis, mowiacy ze sad cywilny jest
    zwiazany ustaleniami sadu karnego co do popelnienia przestepstwa."

    A jeśli jest związany to w tym konkretnym przypadku( wypadek drogowy czyli
    przestępstwo ścigane z urzędu zakładając obrażenia pow.7 dni a zmiażdżona
    noga napewno takim obrażeniem jest) sąd karny w praktyce wyłącza jurysdykcję
    sądu cywilnego .Mówię to w oparciu nie o teorię a o wieloletnią praktykę w
    sprawach wypadków drogowych.Sąd cywilny po prosty tą sprawą się nie zajmie
    czekając na wyrok a po wyroku powoła się właśnie na ten wyrok.

    Pozdrawiam
    Leszek