  • Data: 2002-08-19 11:55:35
    Temat: Re: Ktoś się wypowie w mojej sprawie <-- WYCZERPUJACA ODPOWIEDZ
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ajql9d$7ef$1@news.gazeta.pl...
    > Johny <1...@p...fm> napisał(a):

    > Chodzi pewnie o sprawe karna. Oczywiscie orzeczenie winy sprawcy w
    procesie
    > karnym ulatwia sprawe w procesie cywilnym, ale nie ma koniecznosci
    czekania
    > na wyrok sadu karnego - mozna wytoczyc odzielnie powodztwo cywilne, ale
    > trzeba bedzie po prostu wszystko udowodnic przed sadem cywilnym.

    Nieprawda!!! Jeśli prowadzone jest postępowanie w sprawie karnej( a
    spowodowanie wypadku jest ścigane z urzędu) to wyłącza to jurysdykcję sądu
    cywilnego.A wyrok sądu karnego jest wiążący dla sądu cywilnego.Tak więc
    pisanie jakiegoś pozwu jest bezcelowe-najpierw musi zapaść wyrok w sprawie
    karnej(jeśli takowa się odbędzie bo być może winna jest piesza).

    Leszek