  • Data: 2006-09-04 14:27:57
    Temat: Re: Ksiazeczka oplat za RTV
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:edhba3$7r0$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > Już ci mówiłem, że to nie ty będziesz decydował co to znaczy
    > natychmiastowy. Praktyka niestety wygląda inaczej niż tobie się wydaje.
    No dobra. Wiem, że kto jest na tyle mądry, że nie wpuści sprawdzacza
    abonamentu do domu - ten jest bezpieczny mimo niepłacenia haraczu.
    Ale załóżmy, że ktoś mało gramotny wpuści - co dalej?
    W jaki sposób taki kontroler sprawdzi czy stojący odbiornik pozwala na
    natychmiastowy odbiór programu? Przecież nie może ani pchać łap do cudzej
    własności, ani wydać właścicielowi jakiegokolwiek polecenia.

    I druga sprawa - z przymrużeniem oka trochę. Nie płaci się abonamentu za
    radio w komórce, bo głównym przeznaczeniem urządzenia jest komunikacja, a
    nie odbiór programu. Radia tego nie da się zresztą zdemontować z komórki.
    Nie płaci się także abonamentu za karte TV/FM w komputerze z tego samego
    powodu, choć tuner można z komputera wymontować.
    Zatem z tych samych przyczyn nie trzeba wnosić opłat abonamentowych za radio
    w samochodzie (choć także można je wymontować), gdyż głównym przeznaczeniem
    samochodu jest przemieszczanie się, a nie odbiór programów radiowych.
    I podobnie z telewizorem czy radiem w mieszkaniu - wszak nikt nie ma chyba
    wątpliwości, że zasadniczym przeznaczeniem lokalu mieszkalnego nie jest
    odbiór programów.
    ;)

    Jotte