  • Data: 2005-12-09 11:44:56
    Temat: Re: Kredyt
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > Jest taka sytuacja osoba starsza mieszkajaca sama (mąż nie żyje)
    > zaciagneła kilka kredytów
    > Łączna kwota spłaty miesięcznej wynosi tyle ile prawie cała renta
    > zostaje jakieś 30 zł
    > W tej sytuacji nie możliwe jest spłacenie zaciagniętych zobowiązań
    > Co dzieje się w takim przypadku

    To zależy czy zaciągając te kredyty podawałą nieprawdziwe informacje.
    Czy np ukrywała,że ma już inne kredyty. I czy wiedziała, że nie będzie
    w stanie ich spłacić. Jeśli zostaje tylko 30 zł to raczej musiała
    wiedzieć. Więć może się to skończyć sprawą karną o wyłudzenie lub
    poświadczenie nieprawdy.

    > Czy koornik może zająć całą rentę

    Nie

    > Czy istnieją jakieś przepisy które nakażą spłatę pełnoletnim dzieciom
    > nie mieszkającym razem z w/w osobą (nie podpisywały żadnego kredytu)

    Nie

    > Co dzieje się w sytuacji śmierci

    Długi wchodzą w skład masy spadkowej. I spadkobiercy (ci którzy przyjmą
    spadek wprost) spłacają cały kredyt.

    > Sytuacja wydaje się bez wyjscia dla rencistki a banki raczej nie
    > odpuszczają

    I słusznie. Gdyby któryś bank w tej sytuacji odpuszczał to ja bym zaraz
    wycofał z niego swoje lokaty (gdybym je miał)