  • Data: 2006-08-07 07:55:29
    Temat: Re: Koszty windykacji - jakie?
    Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Zgadza się.

    > Tylko do wysokości kupionej wierzytelności. Bardzo często firmy windykacyjne
    > dochodzą wierzytelności przedawnionych kupionych za ułamek procenta sumy
    > nominalnej podsuwając oświadczenia o uznaniu długu - więc jeśli od daty
    > wymagalności upłynęły 3 lata (2 lata w przypadku usług), powiedz panom, żeby
    > się odstosunkowali.

    Akurat tak nie moge powiedziec, bo zadluzenie wobec operatora uznawalem
    (kwestionowalem tylko czesc naleznosci i zostalo to potwierdzone na
    drodze reklamacji, bardzo opornie idacej zreszta i wymagajacej
    wielokrotnie mojej interwencji) i ostatecznie splacilem (takze nie
    czekajac na final reklamacji, nie wspominajac juz o fakturach koryg.)

    Jednak w miedzyczasie dlug ten znalazl sie w firmie windykacyjnej. Nie
    mam pojecia na jakiej zasadzie. Operator sam nie poinformowal mnie
    nigdy, natomiast firma wind. a jakze. Molestuja mnie co jakis czas do
    dzisiaj, a mi brak jest prawnego podparcia, zeby im odpowiedziec
    jednoznacznie, zeby sie.................

    Prawnikiem nie jestem i podpieram sie glownie opiniami na forach,
    opinia federacji konsumenta (mam do niej pewne watpliwosci niestety, i
    niestety potencjalnie na moja niekorzysc), oraz tona papierow
    zggomadzona w trakcie sporu (wszystko za potwierdzeniem odbioru, z
    mojej strony).

    Ale jesli nie moga ode mnie wiecej zadac (a chca m. in. za ,,koszty
    windykacji'' oraz odsetki nalezne operatorowi - skapitalizowane; nigdy
    nie otrzymalem not odsetkowych - czy moge wnioskowac, ze operator nie
    rosci sobie odsetek? Jesli tak, to windykator rowniez nie ma prawa...)
    to chyba moge sprawe uznac za zamknieta z mojej strony.

    Dzieki. Pozdrawiam :)

    --
    Roland