  • Data: 2006-08-05 07:46:02
    Temat: Re: Koszty windykacji - jakie?
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wynika, ze firma wind. nie moze sobie roscic zadnych dodatkowych
    > naleznosci ponad to co odkuppila (jesli formalne odkupienie nastapilo w
    > ogole).

    Zgadza się.

    > Pytanie: czy taki wniosek jest zasadny, a jesli nie to na jakiej
    > podstawie (jakie paragrafy) taka firma moze wysuwac zadania?

    Tylko do wysokości kupionej wierzytelności. Bardzo często firmy windykacyjne
    dochodzą wierzytelności przedawnionych kupionych za ułamek procenta sumy
    nominalnej podsuwając oświadczenia o uznaniu długu - więc jeśli od daty
    wymagalności upłynęły 3 lata (2 lata w przypadku usług), powiedz panom, żeby
    się odstosunkowali.

    > Oraz czy,
    > jesli rzeczywiscie wierzyciel (operator telekomunikacujny) nie
    > poinformowal mnie na pismie o fakcie przeniesienia wierzytelnosci na
    > inny podmiot, firma windykacyjna ma jedynie status pelnomocnika, jak
    > wynika z przytoczonego watku?

    Niekoniecznie, ale to nie ma większego praktycznego znaczenia.

    Marcin.