eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKorzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie? › Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
  • Data: 2011-05-04 08:23:49
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 01 May 2011 14:38:11 +0000, Wemif napisał(a):

    > 2. jesli siec jest zabezpieczona (wep/itp) lub nie ma dhcp lub musisz
    > zmienic adres MAC na taki jak czyjs aby Cie siec wpuscila, to znaczy, ze
    > musiales najpierw podsluchac transmisje cudza. Jest to scigane na
    > wniosek pokrzywdzonego.

    Rzecz w tym, że jakieś 2 lata temu zmieniły się przepisy i dziś nie ma
    wymogu przełamania zabezpieczenia -- wystarczy sam fakt uzyskania dostępu
    do systemu informatycznego *bez uprawnienia* (art. 267 par. 2 kk).

    W praktyce wiem, że zdarzało się, że organy wszczynały w takiej sprawie
    postępowania: http://olgierd.bblog.pl/wpis,,42337.html

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl