    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Wed, 27 Apr 2022 08:42:07 +0200
    <6263836c$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <v029K.430527$Lc1.332269@fx12.ams1>
    <6264f09e$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <9km9K.289203$2OB.5976@fx09.ams1>
    <62663329$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <EFG9K.249908$Xa1.25191@fx10.ams1>
    <62679be9$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <7E%9K.88070$3b1.78303@fx14.ams1>

    W dniu 27.04.2022 o 01:55, Marcin Debowski napisał:

    > Tym, że ta grupa jest nadreprezentowana w populacji, a nie mozna
    > wprowadzać od tak sobie ograniczeń dyskryminując ze względu na wiek.

    nie można i nie trzeba, wystarczałaby akcja informacyjna. Kto uważałby
    się zagrożony, izolowałby się od innych. Należ też pamiętać, że jak ktoś
    nawet w starszym wieku, a mieszka na wsi i w zasadzie kontaktów ma
    niewiele, to teoretycznie nie musiałby się przejmować.

    > No widziś, a dla mnie nie jest to wcale takie jasne, że dałoby się jakoś
    > znacząco lepiej to ogarnąć.

    no ale przecież byli lekarze i naukowcy, którzy twierdzili, że dałoby
    się. Szwecja jest tego przykładem (a plan był z poprawkami tego co było
    w Szwecji źle, bo tam było kilka błędów na początku).

    W sumie słuszność tego podejścia obecnie potwierdził Zarząd Główny
    Polskiego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych w
    dokumencie z 17 marca 2022:
    http://www.pteilchz.org.pl/wp-content/uploads/2022/0
    3/Stanowisko-17-03-2022.pdf

    > a np. szybkość mutacji, sposoby przenoszenia, odporność na środki
    > antywirusowe i odporność środowiskowa wirusa, skuteczność różnych
    > technologii szczepionek :)

    no szybkość mutacji właśnie było jednym z powodów, że nie można było do
    tej pory stworzyć skutecznej szczepionki. Teraz nagle ktoś powiedział,
    że taką stworzył i to w ekspresowym tempie. Jak się okazało skuteczność
    wcale nie była lepsza, w czasie niektórzy naukowcy określają, że jest
    dużo niższa niż szczepionek przeciw grypie. A jeszcze nie znamy
    wszystkich skutków ubocznych...

    > Jak nie ma jak są? Jakby w ogóle nie działało to nikt by tego nie kupił.

    Jakby było to na wolnym rynku, a nie za pomocą podpisanych umów skrajnie
    niekorzystnych dla odbiorców, prawdopodobnie dlatego, że osoby
    podpisujące są niekoniecznie niezależne:
    Mariusz Jagóra zebrał rózne informacje na ten temat i zestawił ze sobą:
    https://mariuszjagora.substack.com/p/konflikt-prawny
    -polska-pfizer?s=r

    Jeśli zaś chodzi o wątpliwości i ten konsensus naukowy, to jednak nie do
    końca był:
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2
    214750020304248?via%3Dihub

    --