  • Data: 2007-08-23 15:19:33
    Temat: Re: Kontrola prędkości "na licznik"
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Nie bardzo wyobrażam sobie jak.
    > Chyba najpopularniejszym dziś rozwiązaniem jest transmisja danych dla
    > prędkościomierza ze skrzyni biegów, w której znajduje się impulsator.
    > Ale to już OT.

    Z kół to skrót myślowy :) W praktyce prędkość pochodzi z modułu
    ABS/ESP, czujnika w dyferencjale czy jak piszesz w skrzyni biegów, etc. :)

    > Przecież to jest po prostu użycie radiowozu w roli urządzenia
    > pomiarowego. ;)
    > Pomiar dokonywany jest w trakcie ruchu pojazdu mierzonego i jest
    > pomiarem wartości numerycznej.

    Zgadza się :)

    > To one się nigdy nie psują?

    Wszystko się psuje, łącznie z wagami na kasach sklepu. Zakładamy
    oczywiście stan prawidłowej pracy. Gwoli ścisłości przyznam, że
    regularnie sprawdza się prawidłowość pomiaru urządzeń zamontowanych w
    radiowozach co czyni je bardziej wiarygodnymi niż "zwykły" prędkościomierz.

    > Ja bym raczej pokusił się o twierdzenie, że sąd uzna świadectwo
    > policjantów nawet jeśli poświadczają nieprawdę.

    Owszem. Z praktyki wiem, że policjanci generalnie nie bawią się w
    zatrzymywanie pojazdów jadących z nadmierną prędkością, jeśli poruszają
    się nieprzystosowanym do tego celu radiowozem. Zatrzymany ma za dużo
    argumentów które obala się na sali sądowej, chłopaki mają za dużo innych
    zajęć na służbie niż ganianie po sądach.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio