    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrakt, cena euro itp.
    Date: Sun, 18 Jan 2009 20:29:29 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jeśli nie dokonaliście wyboru prawa kraju, to zastosowanie ma Prawo
    > polskie (art. 27 Ust. Prawo prywatne międzynarodowe), a sytuacja jest
    > taka, że po podpisaniu umowy oni mają w stosunku do Ciebie roszczenie
    > o dostawę towaru, Ty natomiast do nich o zapłatę za dostarczony towar.
    > Zaliczkę (skoro to nie zadatek) odliczasz od ich należności. Skoro to
    > oni wypowiadają umowę, to ma zastosowanie art. 639 kc. Czyli mają
    > zapłacić całą kwotę, a ewentualnie mogą sobie odliczyć to, co
    > zaoszczędziłeś. Wylicz tę oszczędność i wyślij do nich wezwanie do
> [...]
    bardzo dziekuje za odpowiedz.
    Sprawa dotyczy znajomego, wiec musze go podpytac.
    Dokonanie wyboru kraju - pewnie nie.
    Zaliczka - zadatek - do sprawdzenia.
    Materiał - oczywiscie do wykorzystania ale raczej nie przeze mnie - zbyt
    duza ilosc i zbyt jednolity.

    rozumiem ze poruszane przeze mnie kwestie zaliczki w euro wygladaja w ten
    sposb, ze euro zostało przeliczone na złotówki w dniu wydania i o walucie
    euro zapominamy?

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"