    Date: Sat, 27 Aug 2022 12:17:53 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6306f6fb$0$6195$65785112@news.neostrada.pl>
    <63074b90$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <630775d1$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <11TNK.253044$JLa.246201@fx04.ams1>
    <63084ad8$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <BF_NK.1979517$WVT9.1626798@fx11.ams1>
    <630887e3$0$6205$65785112@news.neostrada.pl>
    <6308ecf2$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <63094269$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@4...net>
    <6309e824$0$6192$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni

    W dniu 27.08.2022 o 12:03, J.F pisze:
    > Mozliwe, tych dopalaczy jest duzo.
    > Mogles tak odpowiedziec, to bym sie nie czepial.
    > Ale ... skoro nie wykryto, to skad wniosek, ze mogl na to zejsc?

    Bo się na tym nie znam. Po to tam biegłego powołali. Jestem zdecydowanym
    zwolennikiem opierania się na faktach.

    > A ta twoja fala cisnieniowa od postrzalu daje jakies charakerystyczne
    > uszkodzenia? Czy trzeba dopiero kulsona zastrzelic, a poem
    > argumentowac, ze pewnie od dopalaczy zszedl, zeby wymiar
    > sprawiedliwosci zaczął prostą logikę stosowac?

    Fala ciśnienia po pierwsze musi zacząć się od postrzału. Potem zostawia
    "ślady" w postaci rozerwanych naczyń krwionośnych. Ale - jak piszemy
    ogólnie - to można niedaleko człowieka odpalić ładunek wybuchowy i bez
    postrzału fala ciśnienia może go zabić.

    > Zreszta ... chyba sugerujesz jakies mikrowylewy ... nie ma jakiegos
    > chemikalium, ktore podobnie robi?

    Tak. Ale to nie ja próbuję - na siłę -dopasować fale ciśnienia do tasera.

    > Pavulon? O ile pamieam, to on sie rozklada szybko w zwłokach.

    Sądzisz, że innych podobnych substancji nie ma?

    > Wychodzi na to, ze zostaje nam strzelanie do kulsonow, albo
    > sprawiedliwosc islamsko-plemienna.

    Przyznam, że nie do końca rozumiem ten kierunek rozumowania. Bo nie
    podejrzewam Cie o pomysł, że policjantów należ skazać bez dowodów, a
    nawet wbrew tym dowodom. Shrek, czy Kviat tak, ale Ty?

    --
    Robert Tomasik