    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Date: Thu, 10 Jul 2008 10:40:40 +0200

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Z moje strony barykady sprawa jest prosta: komputer, maszyna do szycia,
    > mlotek, i tym podobne sa wlasnoscia pracodawcy i to pracodawca decyduje o
    > tym co sie w danym momencie dzieje ze sprzetem i w kazdej chwili moze
    > dowolnie nim dysponowac (lacznie ze sprawdzeniem danych).

    Może dla Ciebie to jest proste, ale częściowo błędne. Nie piszemy to o
    naszych luźnych opiniach na dany temat, tylko o tym co ma jako taki związek
    z prawem, bo taka jest tematyka grupy. Niestety interpretacje prawa są inne
    niż Twoje. Prawo do nadzoru kończy się tam, gdzie zaczyna się prywatność
    pracownika, choćby było to na służbowym terenie, komputerze, telefonie etc.

    >Prywatna poczta na sluzbowym komputerze jest jak szycie przywatnych spodni
    >na sluzbowej maszynie do szycia.

    No właśnie nie jest. Czy sie to nam podoba czy nie, ale zarówno linia
    opinii ekspertów jak i orzecznictwo są bardziej restrkcyjne dla pracodawców.
    I mimo, że komplikuje to sprawę w tym kierunku to idzie. Co do zasady
    pracodawca ma prawo kontroli i zaglądania we własny sprzęt, ale nie może
    robić tego nadmiernie kosztem łamania praw i dóbr osobistych pracownika.
    Jeśli znajdzie się tam prywatna treść nie może do niej podchodzić tak samo
    jak do służbowej tylko dlatego, że jest na służbowym komputerze.

    http://kadry.wp.pl/index.php?option=com_content&task
    =view&id=1103&Itemid=183
    i wiele innych materiałów, nie chce mi się już wyszukiwać bo wielokrotnie
    było.