    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik z Mławy cd.
    Date: Mon, 4 Sep 2017 12:07:21 +0200

    W dniu 2017-09-04 o 12:00, Shrek pisze:

    > Rozumiem, więc czynności nie da się przeprowadzić, ponieważ nie są
    > przeprowadzane. Zaiste fundamentalna przyczyna.

    Podstawowa, powiedziałbym. Jak chcesz sprawdzać ruchomości, które nie
    tylko nie są przedmiotem zajęcia, ale i nie wiemy o ich istnieniu?

    > Zaraz - pisałeś, że wierzyciel wskazuje przed egzekucją, zazwyczaj po
    > numerze rejestracyjnym. Więc jak tak, jak nie?

    Był przykład kiedy wierzyciel miał wskazywać samochód - z tego wniosek,
    że go znał. W większości przypadków nie wskazuje się konkretnych
    ruchomości, bo nie wiadomo czym dłużnik będzie władał przy egzekucji.

    > No właśnie też mnie zastanawiało dlaczego to wierzyciel ma odwalać
    > robotę za komornika, ale skoro ekspert pisał, że tak jest... Pewnie
    > zwyczajowo jak nie dostarczysz na talerzu komornikowi to kończy się po
    > prostu "egzekucją nieskuteczną" bo nie ma co zająć (choć podobno można
    > wszystko).

    Zaczynasz rozumieć.

    Przy twoich zasadach doszłoby jeszcze - "no coś było, ale nie zająłem,
    bo dłużnik powiedział, że to nie jego".

    > A czemu niby nie. W końcu można legalnie dosrać konkurencji. Kto będzie
    > robił interesy z firmą, co jak zostawisz samochód na ich parkingu to go
    > komornik ukradnie?

    I słusznie - nikt nie będzie robił interesów z firmą, która nie płaci
    zasądzonych długów.

    > Przepraszam a skąd będzie wiedział. I dlaczeggo po może niby to

    Choćby z tego, że rozmawiał ze sprzedawcą.

    > udowodnić a przed nie. To ja odpowiem - bo przed trzeba udowodnić

    Bo to nie wierzyciel dysponuje umową sprzedaży.

    > dłużnikowu "winę" a po osoba trzecia ma udowodnić, że nie jest
    > wielbłądam. To jest ta róznica.

    Zapętliłeś się w bronieniu swoich bzdurek. Omawiasz przykład, kiedy
    dłużnik jest właścicielem, ale nie wynika to z DR. Tutaj nie ma żadnej
    osoby trzeciej poszkodowanej.

    > Przepis nie jest dany od boga. Można go zmienić (i jak tak dalej pójdzie
    > to pewnie tak sie w końcu stanie)

    Zmieni się, że wierzyciel nie będzie mógł wskazać mienia? Paradny jesteś :)

    > Czyli generalnie nic nie robi i za nic nie odpowiada? To przpraszam z
    > czego wynika cały ten samorząd i ograniczenie do zawodu, skoro czynności
    > ogarnie przeciętny absolwent podstawówki a odpowiedzialność ma większą
    > kasierka w sklepie?

    Bo, jak widać po tobie, byle kto ma mierne szanse na zrozumienie idei
    egzekucji i tego jak ona działa.

    > No jak jedną na tydzień naklei to świat się nie zawali. Więc - jakie

    Bo komornik robi zajęcia raz w tygodniu.

    > No tak. Kto nie jest komornikiem nie może się wypowiadać.

    Nie chodzi o to, ale trzeba mieć jakąś podstawową wiedzę i wyobraźnię.
    Tobie ich brakuje.

    --
    Liwiusz