    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik z Mławy cd.
    Date: Mon, 4 Sep 2017 12:00:16 +0200

    W dniu 04.09.2017 o 10:15, Liwiusz pisze:

    > Choćby taka, że przed egzekucją nie są prowadzone żadne czynności, więc
    > nie ma kiedy ustalać.

    Rozumiem, więc czynności nie da się przeprowadzić, ponieważ nie są
    przeprowadzane. Zaiste fundamentalna przyczyna.

    > Oraz to, że to, jakimi samochodami dłużnik włada
    > okazuje się w trakcie zajęcia, a nie przed zajęciem.

    Zaraz - pisałeś, że wierzyciel wskazuje przed egzekucją, zazwyczaj po
    numerze rejestracyjnym. Więc jak tak, jak nie?

    > To w wariancie bardzo optymistycznym. Zwykle wierzyciel nie zna wykazu
    > ruchomości dłużnika, bo i skąd.

    No właśnie też mnie zastanawiało dlaczego to wierzyciel ma odwalać
    robotę za komornika, ale skoro ekspert pisał, że tak jest... Pewnie
    zwyczajowo jak nie dostarczysz na talerzu komornikowi to kończy się po
    prostu "egzekucją nieskuteczną" bo nie ma co zająć (choć podobno można
    wszystko).

    > Jeśli przed egzekucją wierzyciel będzie wiedział, że dany samochód nie
    > należy do dłużnika, to po prostu nie wniesie o jego zajęcie, więc
    > problemu nie będzie.

    A czemu niby nie. W końcu można legalnie dosrać konkurencji. Kto będzie
    robił interesy z firmą, co jak zostawisz samochód na ich parkingu to go
    komornik ukradnie?

    > Za to może być tak, że wierzyciel będzie wiedział,
    > że samochód należy do dłużnika, choć nie wynika to z dowodu
    > rejestracyjnego - i też będzie możliwość zajęcia - i słusznie.

    Przepraszam a skąd będzie wiedział. I dlaczeggo po może niby to
    udowodnić a przed nie. To ja odpowiem - bo przed trzeba udowodnić
    dłużnikowu "winę" a po osoba trzecia ma udowodnić, że nie jest
    wielbłądam. To jest ta róznica.

    > Bo przepis stanowi, że to wierzyciel wskazuje komornikowi mienie do
    > zajęcia.

    Przepis nie jest dany od boga. Można go zmienić (i jak tak dalej pójdzie
    to pewnie tak sie w końcu stanie)

    > Robi, za opłatą, ale cudów nie oczekuj - sprawdzi w paru rejestrach, ale
    > to, czy dłużnik kupił sobie ostatnio duży telewizor, albo czy kupił
    > samochód i go nie przerejestrował, tego nie sprawdzi...

    Czyli generalnie nic nie robi i za nic nie odpowiada? To przpraszam z
    czego wynika cały ten samorząd i ograniczenie do zawodu, skoro czynności
    ogarnie przeciętny absolwent podstawówki a odpowiedzialność ma większą
    kasierka w sklepie?

    > Myślisz, że dzielnicowy tylko siedzi na stołku i pierdzi i czeka, aż
    > będzie mógł naklejki naklejać?

    No jak jedną na tydzień naklei to świat się nie zawali. Więc - jakie
    jest całe uzasadnienie tej izby, poza tym że banda kolesi sobie
    wywalczyła monopol, a jak jeden z drugim narobili syfu to jeszcze ich
    bronią?

    > Odnośnie tej nieszczęsnej odpowiedzialności komornika - skoro komornik:
    > 1. Ma obowiązek zająć rzeczy będące we władaniu dłużnika
    > 2. Nie bada własności
    > 3. Ma zrobić to, co wierzyciel każe,
    > to chyba logicznym jest, aby koszty powództwa przeciwegzekucjnego
    > ponosił wierzyciel, a nie komornik

    To dlaczego bronią tej patologicznej dla nich sytuacji, kieedy dostaja
    baty "nie za swoje" jak niepodległości?

    > Oj, dzieci. Macie jakieś nierealne wyobrażenia, egzekucje chyba tylko w
    > prasie widzieliście, a mądrzycie się, jakbyście wszystkie rozumy zjedli.

    No tak. Kto nie jest komornikiem nie może się wypowiadać.

    Shrek