eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-20 00:43:27
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20-03-15 o 00:30, m pisze:

    > I jeszcze jedno pytanie się napatoczyło - czy rzeczywiście komornikowi
    > coś grozi za niewykonanie woli wierzyciela w przypadku kiedy rzecz w
    > sposób oczywisty nie należy do dłużnika i jest pewne że sąd uzna
    > powództwo przeciwegzekucyjne? Powiedzmy w takim przypadku kierowcy i
    > autobusu MPK - czy jakikolwiek sąd przyzna odszkodowanie dłużnikowi za
    > to że komornik nie zlicytował autobusu MPK którym kierował dłużnik?

    Nie, bo nikt normalny tego nie robi. Tomek wyciąga orzeczenia, ale te
    orzeczenia dotyczą ruchomości, w których ustalenie własności jest
    trudne. Przykładowo telewizor w domu dłużnika. Oczywiście może
    teoretycznie należeć do innej osoby, ale tu już na moje wyczucie można
    założyć, że jest jego.

    Oczywiście może być tak, ze osoba wskazana w dowodzie rejestracyjnym nie
    jest właścicielem pojazdu, no ale zdrowy rozsadek nakazuje, by to
    wyjaśnić przed sprzedażą rzeczy, która wywołuje poniekąd nieodwracalne
    skutki.